annahallin

Lanzarote, Puerto del Carmen

Familjen, semester Permalink0
Torsdag 27 oktober packar jag, maken, Simon och hans bästis Emil in oss i bilen kl.05 och åker mot Gideå flygplats. När vi är i stan lyser en lampa på instrumentpanelen om för lågt lufttryck i ett däck. Vi åker in på Statoil och Leif hittar för lite luft i vä framdäck och vi misstänker pyspunka. Vi tar oss upp till flyget och håller tummarna att Sofia som ska hämta bilen senare ska klara sig hem (och det gjorde hon).
Allt flyter på bra sen, planet till London från Arlanda var lite försenat men vi är inte oroliga då det är hyfsat med tid i London innan nästa plan ska gå.
 
 
 
 
 
Sen torsdagkväll ankommer vi till Lanzarote och vi bara dyker i säng, helt utslagna. Sedan var det dags att njuta av en vecka med sol, bad ,mat och mys. Här kommer bilder från vår vecka!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Puerto del carmen beach
 
 
Vårt hotell och pool
 
 
 
 
Dagens viktigaste stund efter duschen. Snacks och skipoo innan middag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En dag åkte vi Catamaran från La Graciosa, en ö som ligger på norra Lanzarote
 
 
 
En fin dag som tog knäcken på grabbarna
 
 
 
 
 Pingisturnering på gång
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hemresan vill vi helst glömma. Vårt plan skulle gå 21.50 den 3/11 så vi åker ut till flygplatsen vid 19 och är där 19.30. När jag kommer in i avgångshallen är det helt tomt på folk och jag får dålig feeling. Läser på avgångstavlan att planet till London har final call och ska gå 20.10. Får lite smått panik och rusar till en servicedisk som kan bekräfta mina farhågor. De har flytat fram vårt flyg och missat den lilla detaljen att meddela oss.......
Damen vid disken ringer gaten och de pratar med piloten. Vi håller andan, men vi blir nekade . Detta var sista flighten för dagen och enligt damen hade vårt bolag, Monarch (engelskt lågpris), inga avgångar dagen efter.
Jag (och Simon) bryter ihop lite först och sen biter jag ihop och börjar kolla alternativa flyg. Men med både sverige och england som har höstlov och alla på väg hem hittar jag bara fullbokade flyg. Så jag ringer min kusins man Daniel som har resebyrå i Ö-vik. Han hittar biljetter till Arlanda dagen efter via Düsseldorf. Vi missar sista flyget upp till ö-vik och får ta hyrbil men det finns inget annat alternativ. Så vi tar in på ett hotell i Areciffe och åker i gooood tid ut till flygplatsen dagen efter. Allt går bra, vi landar på Arlanda kl.23 på fredagkväll och efter några timmar i bil är vi hemma i Moliden kl.06 på lördagmorgon.
Nu väntar vi med spänning på vad RCI, som vi bokat resan med , ska säga om saken......
 
 
 
Till top