annahallin

juldagen

Familjen, Jul Permalink0
Började dagen med att åka och handla med en mamma som hört av sig i sista stund till Johanna och mig. Hon skulle få hem barnen på juldagen och hade inget i kylen och inga pengar. Vi gjorde en akutinsamling och fick ihop 900 kr plus att jag fick lite smått och gott från Bergströms rökeri. 
Sedan fick jag skynda mig. Vi skulle till Bonäset och äta. Och då min tidsplan sprack från morgon då det var ishalka blev vi lite sena.
Men sen blev det en bra kväll. 



Tog förfärligt dåligt med bilder.....



Efterrätten bestod av en pepparkakspannacotta, en saffranspannacotta, julig fruktsallad och saffransglass. 


Kidsen lekte och spelade spel.



Och såklart blev det julklappsleken


Då alla barnen är samlade måste man passa på.


Ungdomarna drog ut på krogen och vi andra partaja hemma.  Vi var faktiskt vakna då de kom hem vid 2 tiden 🙈

Frukost, fylla upp kylskåpet, gärnet hem,tacomiddag. Myskväll i soffan.

Idag är det söndag.  Inge måsten inplanerade, kanske blir det en tur till stan med sonen 😊


Till top