annahallin

mellanlandat

Allmänt Permalink0
Har några dagar hemma nu innan jag styr kosan mot Umeå till veckan för att göra den praktik jag missade i höstas (då jag fick mitt skov) och nu är det dags att ta itu med den. Lite tråkigt att det är precis på sportlovet men får försöka kompensera Simon på nåt vis med nåt roligt lite längre fram. Bra är att jag fått dela upp de fem veckorna jag har kvar, så nu gör jag tre veckor, är ledig två och gör sedan de sista två och är klar på skärtorsdagen!
Har hyrt ett rum på sjukhusområdet under hela praktiken, lite onödigt dyr utgift kanske då jag har ställen att bo på men jag känner att jag vill ha ett eget krypin där jag kan krascha utan att behöva vara social och ta hänsyn till de jag ska bo hos. Kommer att bli bra det här känner jag! 
 
Så nu passar jag på att försöka ta det lugnt och stryka lite saker på "att göra listan". Går väl sådär med det men men...
 
Igår var jag till stan en sväng och inhandlade nya skidpjäxor till sonen i strl 44 !!!!! Hjälp! och de skulle ha kostat 1400 kr!! Crazy, tack och lov var de på rea, 799, men ändå....han hinner ju aldrig åka längdskidor så med tanken på det är det grymt dyrt, om man tänker på hur många gånger han använder sina skridskor så blir skridkorna väldigt billiga helt plötsligt!
Passade på att träffa min vän Malin oxå, och jag fick ett jättefint halsband av henne i examenspresent! Blev jätteglad!
Vi fikade på Cafe Reuterdahls där de har så mpnga fina kaffekoppar att man har svårt att välja vilken man ska dricka ur.
 
Sedan åkte jag ned till Fjällräven center där det var UF-mässa i går. Sara hade en monter med sina kompisar och deras företag Add Water. De säljer the till förmån för water aid.
 
 
 
 
Nu ska jag på promenad, sen till Magoos gammelmatte och kennelägare och sen till Reginas för vaccinering av honom. Sen gärnet hem för att slänga i sonen och mig själv lite mat för att hinna med bussen till sollefteå där det vankas hockeymatch ikväll. Och ikväll utökas familjen med en hund till, fina Settra ska bo hos oss en vecka!
 
Var det lugnt jag skulle ha det? Kan knappt stava till det....
 
 
Till top