annahallin

Fjellheisen

Permalink2
Måndag, sista dagarna i Tromsö är här. Ställde väckaren på halvnio för att ta mig ut i tid......snooza till halvtio...sedan måste jag mysa i soffan, se julkalendern, dricka kaffe och...en massa annat så tiden bara rann iväg och plötsligt ser jag att det börjar ljusna ute. Snabbt iväg men klockan hann bli strax före elva innan jag var ute och på väg in till centrum. Målet var att gå till fjellheisen och ta den upp. Man måste då gå över en lång och läskig bro som jag fotade från, gillar inte höga höjder .
Min telefon sjunger på sista versen och kameran likaså, men lite fina bilder blev det ändå
 
 
 
 
Blir så påtagligt på en bro med bara vatten under...huga.
När man kommer över bron står en vacker kyrka precis vid brofästet.
 
Det tog en timme att gå till mitt mål och hade tur att nästa korglift gick kl.12. Bara och betala140 norska kronor och stiga på
 
 
 
 
 
Till höger på bilden ovan ser ni bron jag gick över och kyrkan.
Det var fortfarande ljust och jag tog lite bilder då jag kom upp. Det är inte så högt, bara 450 meter men utsikten var vidunderlig.
 
 
 
 
 
 
Gick sedan in och beställde en ljuvligt god Omelette (billigast på menyn....110 kr) på den jättemysiga restaurangen/cafet. 
Får se och uppleva så mycket, och ofta kan jag uppleva med nyfunna norgevänner/kollegor, men ofta är jag ensam och det är lite halvgjort att inte få dela upplevelsen tillsammans med någon <3
 
 
Rätt ok utsikt vid bordet
Som ni ser på ljuset på bilderna så blir det bara skymningsljust, ett blått sken
 
 
Baksidan av fjället
 
 
 
 
 
Omeletten tog en väääldans lång tid att göra så jag missade 12.30 turen ned och fick ta 13-turen istället vilket gjorde att jag blev väldigt sen
 
 
 
 
Nu började det mörkna igen, och då går det fort att det blir mörkt
Väl nere igen inser jag att jag måste beställa en taxi om jag ska hinna handla och duscha innan jobbet som började kl.15
 
Hejdå Fjellheisen
 
 
Kändes bra att jag tog mig iväg, var såååå nära att ställa in det och ligga kvar i soffan.
 
Oj vaad jag längtar hem nu.
#1 - - lisa:

Oj ! så vackert ! Tack för alla fina bilder du delat med dig !

#2 - - Carola:

jisses vilka underbara bilder :) Vackert!!

Till top