annahallin

helgresumé

Allmänt Permalink1
Har haft gott om tid på sistone. Har märkts på blogginläggen som varit fler och tyvärr oxå på mitt internetanvändade på mobilen....för helt plötsligt i fredags så hade jag förbrukat det jag betalat för och internet blev seeegare än seeegast. Och då kan jag inte ladda upp bilderna som jag knäpper med mobilen till bloggen och därav har jag inte kunnat blogga, tills nu, då jag kosta på mig extra tid....
 
Så nu blir det snabbrace genom helgen....
 
Vi har haft tillökning i hundfamiljen med hjälp av Settra, vår granne. Manolitos favoritjej <3
 
 
 
 
 
I fredags gick jag långpromenad i det fina vädret med båda två och åt sedan go´lunch med Sofia
 
 
Simon var på fritidsgården på fredagskvällen och jag hann fånga mina tre barn på bild innan han rusa iväg...
<3 <3 <3
 

Vi bjöd över grannarna på lite bad och gjorde favoriti repris, denna gång åt vi hallon och grädde till oxå
 
 
 
 
Lördagmorgon packade jag och sonen in oss i bilen och åkte till Nordingrå. Endagscup U13. Maken fick stanna hemma då de lånat hem en sky-lift för att fixa med nåt på taket och sedan skulle han och Johan ner till lyan och se Modo matchen.
Blev en lätt cup, 7-0,3-0,6-0. 16-0 i målskillnad. Ännu en cupseger.
 
 
 
Blev en lång dag och vi var inte hemma förrän 22, då gick jag över till grannfrun och drack vin och åt ost och kex. Gubbarna kom hemlullandes från hockeyn i samma veva, men de gick över till oss och bada och var i fin form nångra timmar senare då jag kom  hem.....
 
 Hur som helst var det kul med cupseger...igen och Simons medaljstång börjar bli full.
 
 
Hann läsa ut denna fantastiska bok oxå, rekomenderas varmt, oj så bra, love it!
 
 
Idag är det måndag.
Har varit till stan med Sara och shoppat lite och sen varit och hämtat hem en tollarhane, Mago som snart är 10 mån. Han ska omplaceras och vi ska se vad vi tycker om honom. Just nu är det sådär, han är jättestressad (vilket vi visste) och ska rida på Manolito HELA iden. Jag tog en promenad uppe i skogen med bara Mago för att testa honom och han var underbar att jobba med. Inkallning, apportering och att gå i koppel fungerade ua. Känns som han är lättlärd och hade mkt energi, men att han är stressad är ett minus och man får hoppas att det går att träna bort.
Nu ska Leif ta han på en sprinrunda, kanske vi kan trötta ut han lite?
 
Simon och Sara har höstlov, dryyygt mysigt att ha dem hemma.
 
 
 
 
#1 - - Andrea:

Det går absolut att träna bort att han är stressad, det lovar jag :)

Till top