annahallin

Ser ljuset...

Permalink0
....i tunneln nu när jag jobbar näst sista natten. Sov rekord länge idag, till 17.40. Men det tyder väl på att jag behøvde det? Møs sedan i sängen med dator och TV. Fick till och med skypa med delar av familjen! De har knappt tid med mig och det känns bra. Simon kom från träningen och hann säga hej innan han ville se hockeyn på tv. Sofia tog en paus från plugget och sa hej innan hon måste packa ihop før att åka på cirkelfysen och Leif åt sin middag i farten samtididigt som han prata med mig och skulle iväg på øvning något førsenad....full fart med andra ord. As usually.
 
Igår (måndag) sov jag oxå länge. Åkte sedan ner på stan till detta ställe.
 
 
Skatteetaten Øst. Här har man varit några gånger nu.
 
 
Dax før øverklagan nr:2
Fick ju først en restskatt på typ 27000. Sedan med hjälp av en kollega, Andreas gjorde jag en øverklagan och fick helt pløtsligt tillbaka en massa pengar. Nu tyckte Andreas att jag skulle gøra en klagan till då de missat ett avdrag. Sagt och gjort så har jag nu gjort det och väntar nu på nya fina kronor som ska trilla in på kontot. Håll tummarna....
 
Jo det är alltid mycke folk på detta ställe....
 
 
Sedan blev det date med Eva. Ännu en svensk  kollega som jobbar i Norge.
 
 
Nu har vi testat Lilla Oliven Titti! Jättegott kaffe! Jag tog en varm panini med parmaskinka och parmasanost! mums!
 
 
Sen var det bara att traska på jobbet. Skulle ju gå på ett sånt härligt pass på 17,5 timme......
 
Som vanligt blir det full fart i helgen. Fredag ska vi fira bäst syrran ♥. Det blir bara jag och ungarna då Johan drar på nån biltävling och maken har jour denna vecka och då han måste byta bort lør/søn så får han nog hålla sig hemma på fredagkväll. Før på lørdagmorgon åker vi till Høgakusten hotellet med Leifs jobb och førlustar oss. Ser faktiskt fram emot lite egen tid med maken. Länge sedan.
Är bara hemma till den 12 okt denna gång och min "att gøra" lista ar lång, så oj vad tiden kommer att flyga fram! Ser fram emot måndag då Sidensjø puts och städ kommer och putsar fønster och storstädar hemma hos mig.
 
Lyxigt? Jo, but I`m worth it....hi hi.
Till top