annahallin

luciadagen i Oslo

Permalink2
I måndags kom jag till Oslo, mitt andra hem och har jobbat på rätt bra sedan dess.
Har kvällsvakt idag så jag passade på att ta en sovmorgon. Har nu sett julkalendern och intagit frukost i sängen.
 
Hemma händer det saker vill jag lova. Simons klass har tagit sig till kvartsfinal i Vi i femman.
 
 
Så himla kul! 200 klasser i hela Sverige och 8 klasser här i Västernorrland. Så 17 jan (jag är såklart i Norge) smäller det med hemmamatch mot Hagaskolan. Nu ska det roddas publik, lokal och fika. Stort för lilla Moliden, och stort för Simons klass!
 
Nåt annat kul å berätta är att jag ska börja skolan 21 jan. Ska börja vidareutbildning till intensivsjuksköterska och därefter så fint ha en magisterexamen i Omvårdnad. Var lite orolig över att jag inte skulle komma in, för då tror jag att det inte skulle bli av. Men nu äntligen efter 21 år som syrra ska det hända saker! Det enda jag inte ser fram emot är den förbenade uppsatsen. Men det löser sig nog. Ett tufft år väntar.
 
Annars har jag mest nedräkning till dagen D 21 dec.
 
Kram på er!
 
 
 
#1 - - Anonym:

ta gärna och förklara vikten av att använda reflexväst när man går till och från skolan för din son... han är ganska osynlig på vägen tyvärr...

Svar: Brukar av princip inte svara anonyma kommentarer. men om du kænner mig så borde du veta att jag tjatat mig GRØN om att han måste ha reflex på sig. men att tvinga en elvaåring på med en reflexvæst....det ær banne mig enklare att bestiga ett berg. Suck...
Anna Hallin

#2 - - Mimmi:

17/1 inskrivet i almanackan. =)

Till top