annahallin

oslo

Allmänt Permalink2
Är på plats igen på jobbet. Denna gång i Oslo och på Radiumhospitalet. Fördelen är att jag slipper jobba direkt med katastrofen då vi bara har cancerpatienter på det sjukhuset. Men man slipper inte undan ändå....överallt blir man påmind om detta ohyggliga som skett och som är så svårt att ta in och förstå.




Dödssiffran stiger och man befarar att den ska stiga ytterligare....man finner inga ord. UPPDATERING: Nu minskar dødssiffrorna! Nåt positivt!

Bor på ett nytt boende, rätt OK, ska se om jag kan ladda upp lite bilder sedan. Kom i går söndag och har jobbat natt i natt. Var kanske inte så smart efter en hektisk vecka, en maxad lördag med 40-års fest som svslutning för att sedan åka på söndagen. Kan säga att mina ögonlock var otroligt tunga inatt och jag har sovit riktigt gott idag! En ny natt väntar mig nu men först ska jag ta mig ut på en motionsrunda och köpa mig lite mat. Hade handlat mat i morse då jag gick hem, men vad hjälpte det då jag inte får igång spisen...IRRI!!! Så nu får jag handla nåt som inte behöver värmas.

Leif börjar sin andra vecka nu och jobbar på med att få väggen klar. Sara jobbar på kyrkan, några dagar som hon bytte. Och Sofia jobbar alla dagar utom torsdag denna vecka och där imellan målar och målar hon. Sara och hon målade tak i helgen, både TV-rum och hall, nu är det fönster och lite annat småpyssel som ska fixas. Riktigt duktiga och flitiga har de varit.

Hälsningar från ett kallt, regnigt och grått Oslo
#1 - - Malin Pettersson:

Förlåt att jag inte hörde av mig och grattade dig på DIN dag, är dagvild numera när vi semestrar. Hoppas tiden i Norge går fort. Jag har inte gjort klart gardinen till Sofia än men det var väl ingen brådska? Många kramar Malin

#2 - - Anna:

Ha ha Malin, det ær helt OK att vara dygnsvild på semestern! Och gardinerna ær det ingen brådska med! Kram!

Till top