annahallin

Hej hopp......

Allmänt Permalink1
.....i lingonskogen!!!
På plats i Oslo, som vanligt händer det inget kul här. Mest jobb...jobb...och lite mer jobb...
Men jag bor på ett nytt ställe alldeles vid Ullevåls sykhus. I stora høghus bredvid Kirkeveien. Här bor jag själv i ett pyttelitet rum som rymmer køk och säng. Kanske bjuder på några bilder sen....
Kom i torsdags eftermiddag och stannar till nästa fredag. Fått bra med jobb i helgen men inget till veckan, men jag hoppas på ändring.

Hemma rullar det på nu när skolan har børjat. Sara trivs bra i sin nya klass och har redan fått lite nya kompisar. Idag lørdag har hon varit på match i Långselse och det blev brakførlust med 0-8. Kom hem med dunderhuvudvärk, vilket hon har ofta.
Sofia har lyckats dra på sig en dunderførkylning sedan hon kom hem från Turkiet. Hon och Johan skulle egentligen måla uppe idag men Sofia fick hoppa det då hon ska jobba på Mogår′n imorgon och behøver kurera sig till det och før den delen orkade hon inte måla heller. Så det blev Leif och Johan som fick måla....
Nu är familjen (inte Johan som är på någon biltävling i Gideå) och uppvaktar Jennelie. Hon fyller på tisdag men firar idag. Undrar om man kan få middagen jag missar ikväll retroaktivt på något vis...hmmmm..?
Nu håller vi bara tummarna att det blir lite dåligt väder før då kommer målaren och sätter upp tapeter.....vad vi väntar och väntar på det....

Annars då....jo jag har børjar min kamp mot mina øverviktskilon. Planen är att jag ska gå ned 10 kg tills vi åker till Kenya 28/10. Läste om en ny diet i Amelia och fastnade før den. Passade mig i upplägg och innehåll. Den är från frankrike och heter Dukandieten efter en Dr Dukan. Den går ut på mkt proteiner och lite fett och nästan inga kolhydrater. Har snart ätit den i en vecka och den går bra. Vet inte viktmässigt var jag ligger men innan jag åkte hit hade jag gått ned knappt 2 kg:)))) Får se hur det går....jobbigast är nog vinet och korven och frukten. Måste nog køpa viktväktarnas korv när jag kommer hem. Är så sugen på korv. Pasta, ris, potatis, mackor och godis fungerar att vara ifrån. Är ni sugna på att läsa mer om dieten rekommenderar jag dessa sidor!

www.dukanmetoden.se

www.dukan.nu

www.dukandiet.co.ck

Heja mig:))
#1 - - Mimmi:

Heja heja!

Till top