annahallin

Sol

Allmänt Permalink1
Vilket väder vi haft!! Hoppas verkligen att detta fortsätter:)
Har haft en sjuk son sedan i fedags, så han var inne på dag nr:7 med feber idag och han tror att han missar alla fina dagar på sommarlovet nu då han är sjuk....så för hans skull hoppas jag på fler fina dagar...
I morse tog vi en tur till Vårdcentralen för att kolla upp så att det inte var nåt bakteriellt.....och det första människan säger är: jag är ingen riktig doktor utan är läkarassistent på termin 7.......han lyssna iallafall på lungorna....men inga infektionsprover....blev så paff att jag kom av mig helt.....och det bedömdes som virus såklart...

Kan meddela att jag mått prima efter min Aclastabehandling i måndags, haft lite ont i kroppen och var lite extra trött i tisdags, men inget att säga nåt om om man jämför med fjolårets resa.....så nu kan jag nog ta behandling nr:3 utan att vara orolig:))

Annars har veckan sett ut som vanligt hos Hallins, Sara har varit på konfaläsning och Sofa har pysslat om gamlingar på Mogår´n. Jag har jobbat på hemma och klippt mig!!

Före:



Efter:





Igår kväll satt vi ute och mös, maken och jag, han bjöd mig på en ny god öl....



Och ikväll har vi oxå suttit där och myst efter cross-trainingen....på vilken jag faktist sprang riktigt mycket på ikväll då nacken känts bra de senaste dagarna:)

Simon har haft sorg den här veckan då han missat båda fotbollsträningarna och nu är det uppehåll...men som tur är så börjar fotbollskolan till veckan och det är bara att be till gudarna att sonen är feberfri då...annars blir han inte rolig att ha hemma.....

I går kväll var jag ner till Överhörnes på Saras lags sista match innan deras uppehåll. De spela mot min gamla klubb Själevads IK och det var en jämn och rolig match som slutade 2-2, Sara spelade jättebra och lyckades peta in ett mål, men hade jätteont i foten efter matchen och fick stå över fotbollsmatchen idag med konfirmanderna.

Nu ikväll har vi varit på Rättargården och förberett för midsommarfirandet, Sofia och Jennelie ska sälja hembakat bröd och även kaffe och fikabröd. Sara har varit med oxå och fixat då hon är lite anställd av flickorna imorgon. Tyvärr jobbar Sofia till 12.30 imorgon men jag täcker upp för henne....och hon kommer lagom till värsta rusningen

Sedan ska hon och Jennelie till stan, men det blir en tidig kväll för henne då hon ska jobba midsommardagsmorgon och även söndag
Sara ska till Mellansel och ska jobba på Rättargården på söndag så tjejerna blir hemma då vi åker på ön till Maria och Micke på lördag. Imorgon firar vi midsommar hos Forslund på Alnöholmen.

Önskar alla mina goa vänner (och ovänner) en riktig fin midsommarkväll! Kram till er alla ♥
#1 - - Mimmi:

Va roligt för Sara. Vi syns imorgon.

Till top