annahallin

here we go again

Allmänt Permalink3

Tillbaka till brottsplatsen....skønt med samma ställe att återvända till, man vet vilken buss man ska kliva på, vart man hämtar nyckeln och hur man går før att hitta till sitt boende. Bagateller kan tyckas men då man jobbat som jag gør så blir man så himla less på att hitta på nya platser....så just nu passar det mig perfekt att jobba på Ahus i Oslo...før 6:e gången.

Ska väl lämna en liten rapport om helgen....

Trøtt så stupade jag tidigt i säng på fredagkvällen før att vakna tidigt och måla, måla , måla....Under natten hade familjen utøkats (fråga mig inte hur) så efter en stunds målande vaknade ungdomarna till liv och vi gjorde de sällskap till frukost ( frukost nr 2 før oss) innan vi begav oss upp på väggen igen. Sara gjorde ett tappert førsøk att hjälpa till med målningen men det var inte hennes dag....Sofia hade annat før sig..;)
Simon var hos Emil hela dagen och tog igen det han missat hela veckan.....

Mor och far kom en sväng med loppisprylar och klippte Leif och Simon. De passade på att äta lite lunch oxå och i samma veva kom Maria och Micke!! Ni vet ju tjatet som blir och jag tyckte lite synd om Sofias ♥, men lika bra han vänjer sig...

Min älskade make gav mig ledigt så jag kunde dricka vin med syrran.....me like:))

Vi var bjudna på surstømmingsskiva hos Anki och Lennart, så vi tog de två yngsta barnen och drog dit. Den äldsta skulle på ett brøllop och servera!



Sara bär efterrättskakan hon gjort åt mamma! Jag har världens tur att ha två døttrar som gillar att vara i køket!!

Bilder från middagen...



Finns så många goa trevliga människor i Moliden!!



Kan bara meddela att det kommer att drøja lange innan jag äter surstrømming igen...festen tog slut vid 22 før mig, men ryktena säger att det var en trevlig fest!! Tack Arne før skjutsen hem! Det var en upplevelse i sig!

Mådde ff jättedåligt på søndagmorgon då jag tog Sara, Simon och syrran på fotbollsmatch i Själevad. Moliden førlorade med 9-1, Simon gjorde Molidens mål på straff :))
Sofia som sovit i stan hos Emmelie kom hem på eftermiddagen, jag hade fullt sjå att packa och få iordning på hemmet innan jag skulle ta flyget till Norge/Oslo 16.30

Sofia føljde med och skjutsa mig så vi kunde handla på Kvantum och hon øvningskøra hem från flygplatsen, Sara åkte på match till Remsele som de førlora med 1-0 :(
Leif och Sofia plågade sig iväg på cross-trainingen senare på kvällen.....avis avis....

Har nu jobbet to dager på hjerteovervakningen og akutt 24, idag onsdag har jeg vari fri og i morgen blir det hjerte igjen!
Blev glad då min vän från Luleå prickat in sin resa hit samtidigt som mig och att vi fick bo i samma hus!! Mys!

Sofia var ledig i måndags och då städade hon hela huset før jag hann inte det innan jag for, kärlek ♥, Sara och Simon gjorde sin førsta skoldag och de tyckte det var helt OK. Sofia gjorde sin igår och tyckte det kändes riktigt bra, hon tycker ju att skolan är riktigt kul! skønt det! Lite gruvsamt var det, allra førsta dagen sedan 6-års som hon inte skulle gå i samma klass som Jennelie....men tristas var nog att det bara var två killar i klassen...

Sa just till Sofia att idag har jag haft sovmorgon, varit på promenad och läst bok, sånt som jag inte gjort på hela sommaren...det är ju som jag säger..i Norge får jag vila upp mig:))
Nu ska jag snart återvända till min säng. Ska førsøka sova i tid men først ska jag läsa ut boken.

Avslutar med en bild på Anita från vår promenad idag!
Kram♥

#1 - - Mimmi:

Undrar vart Micke och Leif ska någonstans =)...

#2 - - Malin Pettersson:

Har sett framemot en rapport från dig, härligt att höra att du har det bra! Skall ta tag i min blogg endera dagen nu. Kram Malin

#3 - - Anna:

Ser fram emot uppstart av din blogg Malin!!

Sis!Tyckte det var så himla bra nær gubbarna kom till festen och fråga vart gaten var.....ha ha

Till top