annahallin

Oslo med sällskap Oslo med sällskap

Allmänt, Familjen, Norge, semester Permalink0
I söndags tog jag med mig Simon och Stina till Oslo.

Gratismat i guldloungen innan flyget till Oslo

Middag på tapasrestaurangen Delikatessen på Aker brygga




Ett besök i Frognerparken är ett måste,sedan blev det shopping






Mys och kortspel på rummet innan middag på Villa paradiso


Efter supergod pizza gick vi ner till Aker brygga och åt efterrätt.




Tisdag jobbade jag till 15, Stina och Simon åkte upp till Sognsvann och löptränade. Sedan åkte de ner till city och åt lunch innan vi möttes

Det blev ett besök i Ekenbergsparken. Lite fika och njuta av den vackra utsikten.
Och beskåda märkliga skulpturer....




Mer mys på hotellet för att sedan ta cykeln ner till vippatangen.
En stor lagerlokal med streetfood från alla världens hörn så alla kan verkligen få det man är sugen på. Stina åt typ en kycklingrulle, jag färska räkor och Simon fish and chips. Alla var nöjda.






Allt mysigt har ett slut. I onsdags skickade jag hem sötnosarna och nu arbetar jag och de är i skolan
Snart åker jag också hem, då väntar Solberg, bröllop, Kreta och ledig i 5 veckor.
Älskar Norge 💗
Till top