annahallin

Lugnet

Allmänt Permalink0
Haft en bra helg.
På lördagkvällen kom Pelle och Lisa över för lite hockey och mys. Vi åt lite gott, lyssnade på julmusik och spelade spel.
 
 
Att det blev Modo seger gjorde inte saken sämre.
 
På söndagen hade jag bokat in saffransbrödsbakning och det resulterade i dessa godingar! Provade ett nytt recept och det var riktigt goda. Ni hittar dem på Jennys matblogg.
 
 
Sedan tog jag och mina fina döttrar en tur ut i skogen för att plocka lite gran- och en- ris. Vi lärde Sofia skillnad på gran och tall och dess kottar. Borde hon ju kunna men.....
 
 
Helgen avslutade vi med ett pass cirkelfys, Simon drog till Bredbyn och åkte skridskor och Sara får vila några dagar till innan hon börjar träna igen. Men oj så mycket piggare hon blivit!
 
Jag har börjat pynta advent. Imorgon ska jag försöka få upp några stakar i fönstren.
 
Nära nu....:-)
 
Till top