annahallin

Skogsmulle

Allmänt Permalink1
Måndagmorgon och jag kliver upp i ottan. Regnar gör det fortfarande och jag bävar inför en dag i regn.
Men ju närmare Härnösand jag kommer desto bättre blir vädret och inte en droppe regn kommer det på mig!
 
Uppdrag: Sjukvårdsberedskap vid skjutövning av hemvärnets gruppbefäl. Skamligt att ha betalt då man har det så här bra!
Inte ens elden behövde jag sköta om.
 
Här satt jag i 10 timmar, åt blåbär och läste bok....med rätt bra lön dessutom! Åtråvärda uppdrag? JA!!
 


Måste väl bjuda på lite andra bilder oxå. var lite slö så några bilder från skjutvallen blir det inte. Orka inte masa mig ned dit...


Och min sjukvårdsväska som innehåller ALLT för ett skarpt läge, och lite till. Det mest avancerade jag gjorde var att ge ut två Alvedon. Fick sitta och vila flera timmar efter det ansträngande momentet.
 
Tack och lov blev det en lite kortare dag än beräknat så jag var hemma strax före 22. Trött och som en rökt böckling.
Nu är jag ledig tills jag åker igen v.38, ska bli very nice!
Hade en mysdag med Sofia och mormor igår med shopping på butik Hemlängtan och lunch på Ängsgatan. Sedan ett cross pass på kvällen. Första på jättemånga veckor...kanske inte så himla smart med tanke på tjejmilen på lördag....men det var skönt.
Idag onsdag ska det packas, åker imorgon bitti med mina bästa (Sofia, Sara, Syrran, Andrea och Emmelie) till Stockholm. Och vi ska ha det fabulous!
 
Kram på er!
 
 
 
 
 
#1 - - Mimmi:

Att vi ska!!!

Till top