annahallin

lussebullar och önskelista till tomten

Allmänt Permalink1
Vardagen har tagit fart för mig igen. Jag gillar den och jag kan inte för mitt liv begripa hur jag hann jobba här hemma i Sverige förut. Älskar mina mornar då jag får sitta i min favoritfåtölj och dricka mitt goda kaffe:)
Nu är jag helt ensam förutom mina djur då, alla har åkt på jobb och skola. Peter Jöback sjunger julsånger för mig och jag börjar faktiskt få lite julstämning.

Igår var Sofia och Sara ledig som kompensation för lördagens öppethus. Mysigt det med, även om de var rätt osynliga då de mest pluggade. Men då Simon kom hem från skolan blev det bak av saffransbullar.



Ja jag vet, urdålig bild. Önskning nr:1 av tomten är en ny kamera. Fick in fukt i kameran i Kenya och den är sig inte riktigt lik.....

Fina bullar blev det...



Och några med fyllning oxå...



Glömde saltet i degen och tänkte att en tsk på en liter inte skulle göra så mkt, men jo....nåt fattas men de var helt OK ändå...

Idag är det tisdag. En promenad med bästkillen står på tur och sedan ska jag och kungen till stan. Han ska handla julklappar. Jag oxå. De sista. Skönt att vara klar i tid då jag åker 11-19/12 nästa sväng och då jag kommer hem vill jag inte ha det ogjort.

Älskar tiden innan jul mest. När hela familjen kryper upp i soffan på kvällen och myser. Som igår då vi såg på film och oftast blir det lite glögg eller att prova någon ny julöl. Mys mys mys ♥

Provade årets Blossa i söndags och barnen drack äppelglögg. Jag tyckte den var helt OK. Blossaglöggen alltså...



Vad önskar jag mig mer av tomten då? Jo, en ny dator. min är snart tre år och har verkligen gjort rätt för sig.
Snälla snälla tomten??
I-lands problem....usch....

Puss på er!
#1 - - Anonym:

lägg kameran i vanligt matris, gärna ovanför ett element så drar det ut överskottsfukten

Till top