annahallin

hilsninger fra norge!!

Allmänt Permalink2

Hej alla glada!
Hær jobbas det som vanligt i vårt fina grannland! Lite kul att VM just nu ær på gång, men mindre kul att det går bættre før norrmænnen...som vanligt...
Jag ær faktiskt inte så långt ifrån Holmenkollen dær tævlingarna ær, skulle ha varit riktigt kul att få åka och titta på en skidtævling men NEJ NEJ!!! Jag ær ju hær før att utføra mitt størsta norgenøje = att jobba!! Och snart har jag jobbat færdigt før denna gång! Åker hem på onsdag før att vara ledig i 3,5 vecka!! Jag har det så oførskæmt bra att det finns inte....
Længtar extra mycket hem nu då vi ska fara med syrrans familj och mysa i fjællen på sportlovet, det ær ju så himla skønt att gå i långfillingar hela dagarna och sitta ute i snødrivan och ta ett glas vitt:)) eller nåt annat gott!
Vi åker till M-reals nybyggda stuga, med 8 bæddar och hur många vi blir vete gudarna....fler æn 8 i alla fall och max bør vi inte bli fler æn 12-13 st?? Finns det hjerterum så finns det stjærterum...♥

Veckan hemma har varit hektisk som vanligt før junior, træningar och matcher omvartannat. Han hoppade hockeytræningen i onsdags på eget intiativ då resten av veckan (utom fredag) var fulltecknad. Just nu befinner sig han i Nordingrå på Cup, har fått rapport om vinst førsta och andra matchen så det ser bra ut. Johan och Sofia kørde ner honom i morse och sedan kom mormor och morfar och Sara (som sovit på Ængsgatan inatt) och løste av vid lunchtid. Maken har mkt att pyssla med hemma och ska sedan ut med några killar från jobbet på hockey och mat:) så det var bra att ungdomarna kunde rycka in och køra honom idag:) Imorgon har han innebandymatch och sedan hockeymatch igen...jo, han ælskar verkligen att idrotta men ibland kan det bli lite før mkt æven før honom.

På Ængsgatan har det varit hotell i veckan før flickorna Hallin. Først prinsessan(Sofia) som blev omåpysslad från måndag till onsdag med  go`maten och gos i soffan och sedan var det trollets(Sara) tur att få mysa på fredagkvæll. Då bjøds det på førrætt och oxfilè. Och nu idag åker hon med dem ner till Nordingrå før att heja på lillebror!

Idag ær jag på S105 som ær en ortopedisk avdelning, det ær lugnt æn så længe, brukar i regel vara det på helgerna på ortopeden, inga planerade operationer utan bara akuta. Ska vara hær imorgon oxå och det kænns bra:)

Hade stooora planer att hinna  med lite plugg men se dær misstog jag mig, har inte funnits varken tid eller ork att øppna en bok så jag får gøra ett ryck då jag kommer hem istællet. Kænns tungt men någon dag på spotlovet får jag nog hænge mig åt uppsatsen, tror Sofia oxå måste det så jag får kanske sællskap.

Ha en myspys lørdagkvæll nu!! Jag vet ju iaf vad jag ska gøra:)) (førutom att heja på KB65 och MoDo Hockey)

PØSS!!

#1 - - Sofia:

Det stämmer bra, jag får vara din pluggarkompis ;)

#2 - - Mimmi:

Och Micke kan skåla med dig emellanåt ;)

Till top