annahallin

motgångar?

Allmänt Permalink0

Igår hade jag en riktig skitdag och lite hang-over har jag haft idag.....känner mig elak och irri på det mesta:((

Anledning??



För första gången i mitt liv har jag fått IG på en tenta.....helt ofattbart! Jag som alltid har spikat eller haft max fem fel, var fem poäng från G-gränsen, jag hade 35, G var 40 och godkänd var 51. J-a flum, säger jag bara. Ro hit en tenta om chockbehandling,vätskebalansen eller nån annan go`sak så ska jag visa vad jag duger till.....men detta....hermaneutiska spiraler, induktion, överförbarhet, förförstålese och annan skit! Skulle gärna vilja säga både ett och annat till den idiot som kom på att vi måste ha detta innan vi kan vidareutbilda oss!!

Grädden på moset var en P-bot utanför skolan och Modo förlust......sedan kom hunden in efter en joggingtur med maken och luktade skunk!!! Då gick jag och la mig med Simon. Kände att nu är det NOG!!

Tröstade mig idag med lite shopping! Funkar alltid! En ny jacka till mig själv blev det:)) Och hockeyutrustning (byxor, benskydd, sockar, skridskor och två par damasker) till Simon för över 2000 kr :)) ¨Jag sa till killen i kassan att än så länge så får jag mkt för pengarna.....då skrattade han och sa - Ja, om ett par år får du inte ens en klubba för samma summa.....så sant...så sant....

Hade fika date med en supermysig tjej idag oxå! Andreas barndomskompis Karin som har så besvärligt med sin kropp som inte vill må riktigt bra. Många symtom som påminner om SLE (min ledsagare här i livet) och hon får ingen hjälp!! Skandal är snällt sagt, och jag ville ge henne lite tips och råd om hur hon kan gå vidare i sin kamp om att få en diagnos och rätt behandling !!! Go Karin! Jag tror på dig!!

Efter en mysig fikastund övergick jag till en mindre mysig sysselsättning....nämligen handla på Kvantum...:(( usch och fy vad jag hatar att handla...väntar ff på att man ska kunna beställa på datorn och få det hemkört!! Fattar ni vad bra det skulle vara!!

Nu är det lugnt och tyst i huset, Sara har åkt till Mellansel. Simon är ute på byn och går bus eller godis.....



Och Sofia är i stan och har middag med Indiskt tema (kläder och mat) med några tjejkompisar.
Så maken har fullt upp med att skjutsa och hämta ikväll.....då jag har avsagt mig detta för en gång skull! Jag ska nämligen krypa i säng ganska snart. 05.15 ringer min väckare. Ska till Härnösand och vara sjuksköterska på skjutövning hela långa dagen. Missar Simons innebandysammandrag:((( men det kommer ju fler....

Barnen har lov och det känns jättemysigt, men tyvärr har jag en tenta som jag måste få fixa till innan jag kan vara riktigt nöjd......suuuurt.

Ha en mysig Haloweenhelg alla goa vänner ♥

Till top