annahallin

home sweet home

Allmänt Permalink4
♥ ♥ ♥   kärleken kom och hämtade mig på flyget som var lite försenat från Stockholm. Vi mellanlandande på Kvantum där Sofia hjälpte mig att handla. Sedan var det att skynda sig att hämta Simon på fritids, sist av alla barn en fredag eftermiddag....usch och fy!!
Sara hade dammat och dammsugit och Sofia hade tagit toaletterna nån dag tdigare....skönt att komma hem och slippa börja städa...
Sedan blev det myskväll för hela slanten....Leif och Simon tog förrätt i form av grillad korv...



Middag med hela familjen..mys mys...sedan soffan och TV.



Lördag morgon och fortfarande lika kallt....men inte hindrar det oss från att köra den planerade hockeymatchen med Leifs syster familj. Helén jobbade till 15, annars var vi alla som slöt upp efter lunchtid då det var nedsläpp, från Familjen Gripenroth ställde Peter, Elias, Eveline, Martin, Johan upp på skridskor och Isabelle som stod och var snygg tillsammans med mig:) Familjen Hallin ställde upp med Leif, Sara, Simon, Sofia och Per. 


Jag och Isabelle...



Trots kylan så åkte de nog i över en timme innan grabbarna åkte på skolan och duschade. Tjejrna duschade hemma hos oss och jag fixade lite tilltugg till Modomatchen. Det blev baugetter fyllda med mozarella, parmaskinka, basilika och soltorkade tomater....gjorde en hel ugnsplåt med 6 st baugetter och det var bara smulor kvar....:)

Simon hade intagit en kunglig plats i favvo Evelines knä....



Alla såg inte på hockeyn även om det ser ut så....undomarna  (en del) trappade av och spelade kort. Mest chockerande var att Simon gjorde det...spela kort alltså....då blev mor nöjd:) Att han faktist kan var normal ibland:)



Efter matchen som var sådär....intog vi middag bestående av pastagratäng och sallad. Efterrätt var det glass, bär, bananer, grädde chokladsås och Sofias hembakade maränger.
Ungdomarna roade sig med PS2...."buzz"...eller hur det stavas...



Idag söndag har jag mest stått i köket, frukost, lunch, middag och så har jag bakat semlor....mellan varven har jag tvättat och hunnit ner till Själevad och hämtat ut ett paket på ICA. Leif har tvättat bilen...den nya fina:) Sara har varit på fotbollsträning, Simon, Sofia och Per har mest softat.....
Nu har vi varit på gympan, cirkelfys...YES!! fy vad jobbigt det var ikväll...kändes i benen kan jag säga. Debut för Per...ser fram emot rapport om träningsvärk till veckan av dig;)))
Som belöning fick vi Semlor....GÖTT!!



Imorgon blir det sovmorgon!! Sara och Simon har lovdag! Lovely:))
#1 - - Mimmi:

Semlorna ser goda ut...

#2 - - Mimmi:

Semlorna ser goda ut...

#3 - - Isabelle:

Tack för i lördags. Och jag blev väldigt sugen på semlor just nu.

#4 - - Nilla:

Hemma igen, ser jag. Härligt, va. Hur länge blir du hemma nu då? När du åker till Norge, har du då inte alla pass inbokade? Jag trodde att det var "packad och klart" liksom. Eller är det lite på vinst och förlust. Men du verkar ju ha mest vinst i alla fall :o) Ha det riktigt gott nu med familjen. Kram

Till top