annahallin

Piteå och norrut

Allmänt, Familjen, Husbilen, semester, vänner Permalink0
I slutet av augusti tog vi husbilen och drog norrut. Första stopp blev Umeå där vi lämnade in husbilen på service och sov hos Simon och Lovisa som sedan hängde på med oss upp till Piteå där vi skulle besöka Lovisas föräldrar med respektive. Första besöket gick till pappa Roger och hans fru Karin.

Vi blev bjudna på en god kantarelltoast

Och Rogers goda grillade Fäskfile

Sedan spelade vi ett sjukt kul spel 🥰✨

Dag 2 åkte vi på utflykt och kollade in deras båt som de tar sig ut till stugan de har ute på en ö. I hamnen hade de en en jättefin sjöbod under uppbyggnad oxå

Sedan åkte vi ut till Pitsund där Karins familj har en "stuga" i familjen, där grillade vi Hamburger lunch innan vi drog vidare

Då var det lördag eftermiddag och vi åkte vidare mot nya äventyr. Mamma Ulrika och hennes Peter. Ulrika köpte en nedlagd korvfabrik som hon renoverat och numera bor i. Supermysigt ställe ✨

Fullt ös med uteaktiviteter och jag kan säga att skrattmusklerna fick jobba 😂

Fantastiskt gott och trevligt och vi avslutade med MaxiYatzy som MIGAS kammade hem
Vi avslutade helgen i Piteå med en liten rundtur efter kusten och kikade på lite nybyggnationer och andra fina områden innan vi packade oss iväg och åkte vidare Norrut. Ungdomarna åkte tillbaka till Umeå.
Vi tog sikte på Gällivare men gjorde ett snabbt stopp i Boden. Där bor min vän Pia. Vi träffades i Oslo då vi ofta bodde i samma lgh och tillbringade mkt tid tillsammans. Vi hade inte setts på över 8 år, så det var ett kärt återseende ❤️

Lite "taigensurr" och sedan åkte vi mot Gällivare. Efter att ha valt fel väg kom vi fram och hittade en fin camping med utsikt över Dundret