annahallin

Resa med SAS

Familjen Permalink0
Jag har frilansat sedan 2008 och har under alla dessa år behövt ligga kvar 1 g på Arlanda och 1 g tog jag en hyrbil och körde hem då det var fredagskväll och det gick inga flyg till övik på lördagen. Orsaken var att jag missade sista flyget till övik båda gångerna. Jag har sällan blivit försenad och har aldrig behövt byta plan. Tills förra veckan.

04.45 hämtar flygtaxin på måndagsmorgon och flyget ska lyfta 06.25. Vi får gå ombord och då visar det sig att det är tekniskt fel på flyget. Ett nytt flyg ska flygas upp och innan allt är klart landar vi efter 12 på Arlanda. Jag har såklart missat min anslutning till Oslo och får ta ett senare flyg som gör att jag inte kan jobba något den dagen...... 
Har en fin arbetsvecka och glädjer mig till att få komma hem. 
Flyget från Oslo ska avgå 18.15. Vi får gå ombord och sedan visar det sig att det var tekniskt fel på flyget 🙈. Vad är oddsen liksom? V bussas till ett nytt flyg. Bagage ska lastas om och planet ska lastas med mat mm. Så detta medför att vi landar i Stockholm 21.22 och mitt sista flyg till övik går 2130. Jag försökte inte ens hinna..... Loppet var kört. 
Missade även Emmelie som skulle flyga till Umeå. Vi hade tänkt ses och vänta på våra flyg tillsammans. 
Hotellnatt på Clarion sky city och jag unnade mig en råbiff och en ipa på Kitchen och Table. 

Fick aldrig någon ombokning i min app så jag klev upp i ottan så Jag skulle kunna säkra en plats på 8.35 flyget då nästa skulle gå 18.
Jag fick en plats och det var försenat till 10.10. Sedan till 11.05.
Väl ombord så säger kapten att det är tekniskt fel på flyget, han kan inte starta motorerna 😂😂. Och att vi nog måste byta plan. Ska man skratta eller gråta? Är det ens möjligt? Funderade ett tag på om det var dolda kameran 😂
Tack och lov så fick de till slut igång flyget och jag landade i övik 14 timmar försenad. 
Nu har jag gjort bort allt flygstrul för ett par år. 
Hemma ä det sjukstuga. Magsjuka och förkylningar. Är det inte för kallt att åka skidor är det något annat...... 





Till top