annahallin

Jämtlandstriangeln del 2

Allmänt, Husbilen, semester Permalink0
Utvilade gjorde vi oss redo för dag 2 på fjället. 19 km till Sylarnas fjällstation. Lördagen bjöd på lite sämre väder. Det blåste lite mer och det hade regnat under natten.
Vi åt en god frukost på Blåhammaren och gjorde lunchpaket innan vi började gå. 


Trots att det var längsta sträckan så var det en skönare vandring. Vi gjorde två stopp. 



Det var tyvärr dimma uppe på Sylarna. Så utsikten var väldigt begränsad. 
Det blev bastu även här och en god middag med en charkbricka först, sedan älggryta och sist hjortronsylt, kaksmulor och grädde. Såååå gott. 
Ännu en dag avverkad och vi stupade i säng 20.30...... 
Vi vaknade upp till ett blåsigt men soligt Sylarna och vi kunde äntligen njuta av bergmassivet bakom fjällstationen. 





Sista etappen var 16 km tillbaka till Storulvån. Vi hade vinden i ryggen och mest utför. 









Rätt nöjda och lyckliga var vi när vi äntligen efter 4,7 mil, 15 timmars vandring på tre dagar fick sätta oss i husbilen och ta ett glas bubbel 🥂 
Såklart blev det bastu och tre-rättersmiddag innan vi somnade heeeelt slut på. 

Vi kände oss så nöjda över att vi bestämde oss för att stanna en natt extra och inte åka hem direkt på söndagen. 
Nu är vi hemma, och jag är så oerhört lycklig över att jag klarade av att gå hela triangeln med min skitkropp! En seger för mig och det ger mig lite blodad tand 🤩




Till top