annahallin

Oslo igen

Permalink1
Efter tre månader med jobb på hemmaplan var det ganska jobbigt att åka iväg igen. Man vänjer sig fort med att vara hemma, fast jag kände att jag var rastlös på slutet. Det här livet passar mig nog ganska bra även om jag älskar mitt liv hemma och min familj outhärdligt mycket. Hemlängtan från dag 1 som vanligt, men känslan går att överleva numera....får se hur jag mår om två veckor då jag stannar lite extra länge denna gång för att få sommarbonusen. Borta över två helger....det har jag inte varit sedan jag började med att åka som bemanningssyrra 2009. Men sedan blir jag ledig i 5 veckor! Och de fyra första är inte nåt inplanerat! Snacka om semester!
Lite skralt med jobb så här i början av veckan.....är faktiskt helledig imorgon. Ska sova länge , städa lägenheten och ta en löprunda hade jag tänkt. Får se hur det blir!
 
Idag efter jobbet tog jag mig till en park här bredvid jag bor och njöt av solen och värmen och av alla människor och barn som var ute.
 
 
Unnade mig en youghurt glass med mangosås! Mums!
 
 
Nu sitter jag i soffan och väntar på att fotbollen (Spanien-Portugal) ska börja....hoppas bara att den sänds på eurosport för NRK 1 som den sänds på här i Norge har urdålig bild på vår tv......fast nu undrar jag inte om den sänds på svenska ettan oxå:)? Happy face!
 
Vet att hemmavid jobbar Sofia med sina gamlingar ikväll, Simon har tränat med Moliden, Sara skulle ut och jogga, och enligt Saras senaste sms låg Johan i soffan uppe och petade navelludd och Leif var ute och pysslade på med "nåt". Altanbygget har stannat av lite då de väntar på nå delar de ska ha att bygga trappen på....men jag hoppas att något har hänt innan jag kommer hem igen....
 
Nu ska jag hämta min låda med valnötsglass som ligger i frysen och väntar....
 
Musmuken på er ♥
#1 - - Mimmi:

Mycket glass... gött!

Till top