annahallin

Sportlov

Familjen, lov Permalink0
Vecka 10 är här, sportlov för Simon och den tillbringas hemma. Ingen resa varken till solen eller fjällen. De senaste åren har det nästan alltid varit något på lovet och Simon har nästan önskat att få vara hemma ibland.
Helgen har varit fin, och vädret har varit magiskt. Tog en premiärtur på längdskidorna efter min stressfraktur. Gick väl rätt bra men konditionen är verkligen i botten....Bara och bita ihop och köra på. Har rätt många extrakilon att släpa på också som nog gör sitt till.
 
Vi har ätit gott i helgen. Grillad entrecote med sötpotatisstrips på fredagen, köttfärsbiff med hasselbackspotatis och trattissås på lördagen och hel majskyckling i ugn till söndagsmiddagen. Vi älskar att äta gott och speciellt på helgerna.
Och jag blev klar med min tröja i helgen! Äntligen!
 
 
I måndags tog jag med mig Sofia, Simon och en kompis till honom ut till Isvägen på Bäckfjärden. Vädret var perfekt på eftermiddagen. Killarna åkte skridskor, medan jag och Sofia promenerade. Sedan fikade vi kanelbullar och obo´y .
 
 

Man kunde se bort till Sofia och Johans badstrand. Den som är nedanför deras hus efter "strandpromenaden".
Igår hade vi storfrämmande. Planen var att vi skulle åka upp till Emmelie och snusa på Dias men vi hade sån tur att de kom ner till Ö-vik igår. Så det blev promenad, våffellunch ute och mys. Andrea som är sportlovsledig hängde också med!

Ljuvliga lilla varelse, så himla fin <3
 
Idag är det redan onsdag, veckan flyger fram Jag och Sofia tog en tur till badhuset idag . Simmade några längder och gjorde några ärenden innan vi åkte hem och tog oss an snön. Det har verkligen vräkt ner idag, Simon är överlycklig och ska ut med skotern imorgon och "burka". Jag och Sofia ska yoga och sen hoppas jag att någon kört upp skidspåret uppe på MIK så att man kan få sig en liten tur.
 
 
 
 
Till top