annahallin

Keso

Recept Permalink0
Eller Cottege Cheese som det heter. Visste inte att man kunde använda det till så mycket gott. 
Igår bakade jag på jobbet, testade att göra proteinrundstykken, eller kesobullar. 
 
4 ägg 
1 stor burk keso 
2 tsk bakpulver 
Mixa med mixerstav
Tillsätt kryddor ( jag tar bara salt) och 
400 gr havregryn 
Mixa igen, rulla bollar och lägg på en plåt 
Grädda i 200 gr i 20 min, gärna varmluft 
 
Jättegoda, och nyttiga! 
 
 
Blev jätteopulära och alla ville ha recept 😊 
Annars har jag sovit bra idag. Är ensam i lägenheten och det är grymt skönt då jag inte känner för å vara social. Var lat, orkade inte laga mat, så det blev ett besök hos söta tanten på hörnet.
 
 
Så god thaimat, idag blev det kycklingsallad 
 
 
Nu är jag på jobbet, rätt lugnt och det är skönt. Näst sista natten. Sen väntar myshelg med syrran, Micke och maken 😍 
Till top