annahallin

På väg igen

Allmänt, Familjen Permalink0
Varit hemma en vecka nu, tiden går alldeles för fort....
Veckan har varit fulltecknad, som vanligt.
Nöjd att jag kommit iväg och simmat två dagar. Nu är jag förkyld, vakna på lördagen med snor i näsan. Jisses, vill såklart inte, men det går ju över,herregud! 
I veckan har jag hunnit med ett utvecklingssamtal med sonen, och vad säger man? Går som på räls, och nu när han slutat med hockeyn känner han sig mycket lugnare då det gäller skolan.
Sedan har Magoo fått sig en omgång av Ulla. Så här fin blev han.
 
 
I fredags, efter min simtur åkte jag upp till min vän Malin som inte har det så kul just nu. Nu hoppas vi på att det bara kan bli bättre efter op som är inplanerad om några veckor. 
Fredagkvällen bestod först av några middagsgäster ( syster, Micke,mor och far) då jag bjöd på fläskfilé och färsk pasta. Nytt recept som var riktigt gott. Sen var vi ca 30 Pers som förfestade här hos oss innan vi gick upp till puben i Mo. Blev en lyckad kväll! 
Simon som var på konfaläger ringde vid lunchtid på lördagen, han hade kräkts, mådde inge vidare. Men ville avvakta och se vart det tog vägen. Blev piggare och piggare och till kvällen var han mycket piggare på rösten och han ville stanna. Ok sa vi, stanna om du känner att du orkar.
Men det tyckte inte ledarna helt plötsligt. Det var så psykologiskt jobbigt för de andra och sedan hade han ju inte ätit något på hela dagen. Tror jag sa 10 ggr att jag var sjuksköterska, att han klarar sig utan mat, huvudsaken är att han dricker.  
Men nix. Vi fick avbryta middagen i Bonäset där vi firade Marias födelsedag i efterskott, och åka mot Solberg och hämta hem honom.
Enda positiva var att vi slapp åka upp på söndagen på gudstjänsten och hann därför städa i några förråd och köra skräp till NBC. 
Idag måndag. Ska åka upp till Umeå ikväll till Sara så har lite å göra idag. Bland annat städa till dessa fina kompisar 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nä, nu måste jag kliva upp. Sista dagen hemma. Alldeles för mycket å göra för att kunna ligga här och såsa bort dagen 
 
Ses i Oslo 
Till top