annahallin

Oslo när det är som bäst

Permalink0
Att vara ifrån familjen så mycket som jag är kostar. Det är ingen dans på rosor och jag längtar hem konstant. Då måste man hitta ljusglimtar som gör livet här lite lättare. Att trivas på jobbet, läsa löneslippen 😂😂, fina vänner, bra boende...Ja ni fattar.  
I onsdags så åkte jag direkt ut till Tøyenbadet och simmade en halvtimme och på vägen hem blev det saffransjakt. 
Här i Norge är det inte vanligt att man bakar med saffran, men hittade på ett apotek,  0,75 g för 70 kr....


Fin förpackning iallafall. 
Bakade en saffranssockerkaka, en av våra favoriter hemma under advent. 

Köpte med mig thaimat på vägen hem. Det är en nyöppnad restaurang runt hörnet och de har jättegod thaimat! 



Och på torsdag efter jobbet kom tre dedicarekollegor som bor på Ullevålsveien 113 (jag bor på 79) bort till mig och vi åt sushi, drack glögg och mumsade på kakan som blev kanongod.




Och det är verkligen sådana här stunder som gör att man står ut. 

Nu blir det natt 2 av 3, sen hem på söndag 😊
Ha en fin helg! 
Till top