annahallin

Oslo

Permalink0
Visst har jag sagt det förr? Att jag trivs bra här? Märkligt faktiskt, för jag längtar hem som en tok bara efter en dag här...
Hur som helst har dagarna varit fina här. Min vän Pia från Boden var här förra veckan och vi lyckades klämma in en frunch tillsammans och i lördags blev det Lille Saigon. Den Vietnamesiska restaurangen har blivit lite av en favorit här.....denna gång var jag där med Åsa från Växjö.
 
 
 
Vi delade på en flaska vin och blev lite lagom fnittriga. Dök in på ett bakeri och köpte lite gott till kaffet
 
 
 
Vi gick hem och tog kaffet tillsammans med Yvonne som jobbat natt och skulle jobba även lördagnatt och vi såg på "Så mycket bättre"
 
 
Gott, mysigt ....Stunder som dessa gör att man står ut
Sedan får man försöka göra varje stund lite extra mysig, som frukost tex....
 
 
Hemma knallar det på, vardagen hemma känns alltid så långt ifrån då jag är här och jobbar men saknar den faktiskt, även om den är krävande så gillar jag den. Och nu komer det inte bli så mkt vardag på ett bra tag då jag mest kommer att vara på resande fot fram till 18 december.....hugaligen....
Idag är det måndag, Norgelönen har ramlat in på kontot och jag har ledig dag....ha ha...dålig kombo..
Nejdå, ingen fara....fast jag unnade mig lite gofika.
 
Bara två dagpass kvar..urk..hatar dagpass, men ska ut och äta med Yvonne imorgon och på onsdag har Dedicare höstträff då de bjuder på tapas...så det blir nog bra de sista dagarna här innan hemfärd på torsdag.
Rivstart med match för Simon på torsdagkväll och stadstur på fredag och sedan köra Simon på träning fredag och lördag, sedan ska det packas inför avresa mot London på måndag för vidare transport mot Teneriffa !! Jisses....
Måste ju försöka hinna mysa lite med de barn vi lämnar hemma <3 Sara kommer hem i helgen och hämtar Magoo som ska få bo hos henne medan vi är på Teneriffa. Mysigt för henne med lite sällskap!
 
Nu sova, tisdag imorgon!! 
Jag längtar hem!
 
Till top