annahallin

Magoo

Allmänt Permalink3
Magoo är snart 10 mån och kommer från Hummelvikgårdens kennel. Han är en Tollare och det är en ras som vi sneglat länge på.
När jag hämtade han i måndags var vi på väg att kasta in handuken och hade bestämt mig för att köra tillbaka honom på tisdagen. men vilken kovändning han gjorde över en natt! Nu är jag kär <3
Familjen som köpte honom hade andra hundar och det skar sig på nåt vis mellan dom. Så Carina som äger kenneln köpte tillbaka honom och söker nu ett nytt hem till honom. Kanske hos oss?
Vi bestämde oss ganska snabbt då vi köpte Manolito att inga fler settrar. Av två anledningar.1. Han är en underbar hund och ingen hund kommer att vara som han, därför vill vi inte kunna jämföra honom med ngn i samma ras. 2. Han är för stor, alldeles för stor, speciellt då han stundvis tror han är en knähund....
 
Igår var jag och Sara på långtur i skogen och vi testade apportering, inkallning och lite människospår. Såååå duktig!!
 
 
Full fokus på Sara!!
 
 
Fullfart!!!
 
 
Vilken härlig dag vi fick i skogen <3
 
 
 
 
 
Han älskar att bada! Tollare är en apporterandefågelhund (setter är en stående) som leker vid strandkanten för att locka in fåglar mot strandkanten så man kan skjuta fågeln ute i vattnet som de sedan kan simma ut och hämta.
 
 
Lättlärd och kul att jobba med!
 
 
Senare på dagen testade jag lite blodspår med honom oxå, klockrent. En sådan här hund måste man aktivera hjärnan på, och då är spår en bra aktivitet.
 
Nu ska vi bara bestämma oss.
men visst är han fiiiin <3?
 
 
 
 
 
#1 - - Mimmi:

Så söt så.

#2 - - Andrea:

Då kan vi spåra tillsammans :)

Svar: Ja jättegärna, nu vill jag att ni ska bo närmre :-( skulle behöva lite expertråd nu! Kram
Anna Hallin

#3 - - fjällripan:

Ja han var verkligen fin! och jag gillar namnet _:))

Till top