annahallin

Julhelgen är över

Jul Permalink0
Jaha, då var julen över. Skönt.
Blev en liten annorlunda jul för oss, eller egentligen inte, men inte som det var tänkt. Det var tänkt att vi skulle fira julafton i Mellansel hos Leifs syster, men då fick Leif offra sig på jouren (deltidsbrandkåren) på julen och jag tänkte att då kan ju jag ha julen så slipper farmor (som skulle ha oss alla på annandagen) ha två dukningar (sökaren räcker till Hållen men inte Mellansel) men då blev det att jobba natt för mig och med en natt i bagaget, sova julafton och jobba en till natt så funkar det inte med å rusta för jul....så farmor drog nitlotten och fick bjuda på julmat två gånger. Gick ju himlarns bra det....ändå.
 
Något suddiga bilder från julafton
 
 
 
 
 
På juldagen firade vi med min familj, Sov riktigt gott fram till två och när jag vaknade var mamma i full gång i köket redan. Min mor och syster hade gjort all mat, jag behövde bara handla allt annat kolijoks.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Avslutade med julklappsleken
 
 
Annandagen var det dags igen för en tur till farfars i Hållen. men först tränade vi bort lite julmat, först vi på Moskolan där Pelles syster körde ett intensivpass med oss och sen Simon på hocketräning.
 
 
I Hållen var Fam Gripenroth den yngre med oxå. Med Ines som ska bli storasyster 2014.
 
 
Och julens första riktiga tomte kom och hälsade på!
 
 
Slut på bilder och slut på julen! Nu ska granen ut. Hade varit ute idag redan om jag haft tid, men suttit vid datorn och uppsatsen hela dagen....
 
Nu ska vi bada, mys!
 
God fortsättning!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top