annahallin

nära nu

Permalink0
Inne på min näst sista vakt innan hemresa. Jobbar 2 nattvaker nu det sista jag gør, helt OK avslut bara jag får sova ordentligt imorgon nu.
I helgen var jag ju tillbaka på mina hemtrakter. Cancer som jag egentligen är døless på.....men som alltid då jag møter dessa patienter är det som att komma hem. Patienter som är tacksamma øver livet, och øver den hjälp de får. Alltid.
Jag "går igång" på att få møta ångest hos den sjuka øver att de snart ska lämna jordelivet, møta anhøriga och hjälpa de øver trøskeln till acceptans att det inte finns mer att gøra før deras älskade, make, mor, syster eller barn. Otroligt stimulerande, fast tuffa, møten.
På bussen hem på søndagkväll børjade jag grubbla på om jag tänker rätt då jag søkt vidareutbildning i intensivvård?Vet inte svaret på den frågan, men om jag kommer in ska jag gå den. Då visar det sig väl med tiden om jag valt rätt? Blir ju inte dummare iallafall....
 
Längtar hem nu. Ska pynta jul och bara ha det bra. Hoppas på fint väder veckorna jag är hemma nu. Åker en kortids till Oslo igen innan sol och värme väntar på oss :-) :-)
 
Simon har fått paketet med sina hockeyprylar nu.Før sina sparpengar har han køpt ett kit med plast-is, passare och puckar. Nøjd kille. Efter han provat passaren ikväll fick jag ett sms: Den var så bra så jag vet inte vad! Då den kostade några slantar så ar det onekligen bra att den var till belåtenhet. Får se om sonen lägger beslag på garaget nu och monterar upp isen där. Mig spelar det ingen roll, jag har inte fått ha bilen i garaget på två vintrar så en tredje var rakt detsamma.
 
Nej hørrni! Om man skulle ta och äta lite, och håll tummarna att jag får sova länge och bra idag onsdag!
 
Kram kram!
Till top