annahallin

jaha....

Permalink1
...är det så här alla heltidsarbetande har det? Inser hur fantastiskt bra jag haft det med mitt frilansande i Norge. Då jag kan välja hur mkt, vart och när jag vill jobba, och till en lön som motsvarar min kompetens.
Vore skönt om man bara skulle ha haft sig själv och rå över men då både Sara och Simon har träningar vilket medför att middagen måste vara klar helst före då man kommer hem och de behöver köras på träningarna, gärna samma dagar och tider, är det inte helt enkelt att få till logistiken.

Mitt nya jobb är kul. Lite i lugnaste laget för min smak men jag lär mig nog hantera det oxå. Med sorg i hjärtat kan jag konstatera att det är otroligt många barn som mår dåligt idag. Av många olika anledningar och här fyller skolsköterskan en viktig roll iform av en frizon av trygghet hos en vuxen som inte ställer krav. Har inte landat i min nya sjuksköterske roll ännu men det kommer....det kommer....

Den här veckan har jag försökt att prioritera min egen träning på kvällarna(efter man kört på barnens träning). Har fungerat bra än så länge. Blir en vilodag på fredag (max en promenad med M) men annars har det blivit en skön mix av cirkelfys, joggingturer och bungy-pump. Trots att jag är så trött på kvällen och soffan bara skriker KOM HIT! Så har jag släpat mig ut varje kväll.
Var meningen att Simon skulle ha sin första ute träning i Sidensjö ikväll men då han insåg att det var sista innebandyträningen ville han gå på den.

Igår kom min moster Kerstin från Härnösand på besök med mor och far. Hon hade köpt jättefina tulpaner som matcha min nya påskduk! Vi åt god fläskfilé med pasta som Sofia hade hittat på matbloggen. Blev mormor som lagade den. Bra med såna middagsgäster:)



Blev lite kär i hönorna och kycklingarna....



Igår kväll fick vi besök av Pelles hund Fox. Husse ska till fjällen och köra skoter så vi fick äran att ha han. Här sitter han och surar över att han inte får vara någon annanstans än i hallen.
Vi glömde bort att han öppnar ytterdörren själv....tyckte det var konstigt att Manolito som jag släppt ut helt plötsligt var inne, men det hade Fox fixat och gått ut själv sedan....



Djur med päls ska man inte ha denna årstid. Dammsugaren får göra rätt för sig!

Nu laddar jag för en joggingtur ikväll och att bjuda Simons innebandylag på fika.

Ha en fin torsdag alla:)
#1 - - Mimmi:

Och du tycker att jag tränar mycket!! Bra jobbat! Det är ju så skönt.

Till top