annahallin

Midsommardagen på ön

Permalink1
På midsommardagen väntade vi in Sofia som jobbade till 12 innan vi åkte mot Köpmanholmen. På Ulvökajen väntade Johan som kom från Ulvön och överraskade en glad Sofia som trodde han skulle stanna till på söndag. Tillsammans åkte vi ut till Mickes ö för en mysig dag!
 
Äntligen fick vi äta av mormors goda sillar och strömmingar och sis hade gjort en supergod gravad lax!
 
 
 
Och nästan alla mina bästa var med ♥
 
 
 
Efter sill och snaps-lunch blev alla lite trötta, speciellt Leif som förmodligen gått med feber sedan midsommaraftonsmorgon....
 
 
Leif senior var oxå lite trött....men det är han ju som oftast.
 
 
Efter lite återhämtning så blev det dax för lite aktiviteter. Först frågesport på lag....
Här Johan och Maria!
 
 
Här har ni min fina lagkamrat!
 
 
Sara med moffarn
 
 
Sedan blev det tävlingar av allehanda slag....och denna tävling...att trä ett snöre genom allas kläder...ser ni ju vilka som vann!
 
Sedan blev det frisbee- runda...som även den vanns av killarna....(eller gubbarna...)
 
 
Sofia har en skööööön stil...
 
 
Middagen intogs vid grillringen. Färsk lax grillad på öppen eld....
 
 
Simon hade en strandbar....
 
 
Som "gubbarna" hängde i....
 
 
Och Simon hade fullt upp kan jag lova....
 
 
Och laxen....ja den smakade ljuvligt. Helt magiskt! Som Johan sa: Godaste laxen jag ätit någonsin!
 
 
 
Mätta och nöjda njöt vi sedan av kvällssolen!
 
 
Vissa njöt mer än andra...
 
 
När man är på ön så gör man inte alltid som gör hemma i stan...så därför kan det bli så att man vispar grädden till efterrätten mitt på golvet i stugan...
 
 
Sara hade gjort denna goda skapelse som vi fick mumsa i oss!
 
 
Och sedan toppade vi med lite marshmallows-grillning!
 
 
Oj vilken mysig dag! Tack alla! Emmelie körde över Johan och Sofia i båten då Sofia jobbade söndagmorgon och vi andra spelade lite kort innan vi kröp ned i sängen!
Nu har jag packat inför Osloresan imorgon. Känns sådär men tiden går fort! Snart är jag hemma igen!
 
Hör av mig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mimmi:

Helt underbart mysig helg! <3<3

Till top