annahallin

Midsommar i Moliden

Allmänt Permalink0
 
Midsommarafton bjöd på det mest fantastiska väder vi haft på länge!
Simons klass skulle sälja fika och korv på Rättargården och vi begav oss dit för att fixa lite inför folkanstormningen...
Här sitter Emil och ska sälja hembakat fikabröd/matbröd
 
 
Lukas ansvarade för korven
 
 
Alma och Sanna sålde fikabröd!
 
 
Och Simon och Albin skötte om fiskedammen!
 
 
Man kunde även roa sig med detta....
 
 
Maken körde alla byns barn i farfars fina gamla Volvo 400....
 
 
Fulla skrindan med barn var det!
 
 
Stolt chaufför!
 
 
Dans runt stången
 
 
Och fika på logen! En helt fantastisk miljö att fira midsommar på!
 
 
Sedan drog Simon ut på ön till Maria, Micke, mormor, morfar, Emelie och Emmelie, Sofia åkte på jobb på Mo´gårn (Johan på Ulvön) och vi tre (Sara, Leif och jag) drog ned på Alnöholmen för att fira midsommar med goa vänner!
Jag kom senare än alla andra och firandet nere på Alnöholmens strand pågick för fullt! Jag vara så sjukt hungrig att jag gick till stugan och tog mig nåt ätbart och sedan trillade alla in och vi satt och mös en bra stund i solen
 
 
 
 
 
Innan det årliga badet skulle äga rum....i 16 gradigt vatten....
 
 
 
Till middag bjöds kycklingspett och god sallad!
 
 
 
Alla bara njöt av det fina vädret!
 
 
 
Sedan kom Sofia efter jobbet och hann smaka lite på maten och efterrätten...
 
 
Festen fortsatte även efter denna bild, men faktiskt utan mig. Jag kände att om jag skulle fixa resten av helgen plus två veckors intensivt jobb i Oslo behövde jag sova.....så jag åkte hem med min dotter. Kändes helt OK !!
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top