annahallin

Slåtterdalsskrevan

Allmänt Permalink0
Idag känns det i kroppen att man gjorde nåt i går. Vandrade upp till skrevan med sonen, Hugo och Sara. Det känner på en lathund vill jag lova.
Vi åkte hemifrån 11 och var hemma vid 16, trötta trötta.
 
Killarna är på G!
 
 
Fina spångar att gå på mest hela vägen innan man börjar klättringen uppför
 
 
Smaka på källvatten som mest smakade järn enligt killarna...
 
 
Sara vilar lite...
 
 
På gång mot högre höjder och utsikten blev bara finare och finare
 
 
 
 
Och varför hade vi inte kikaren med oss?
 
 
 
 
 
 
Snart framme nu efter två timmars vandring
 
 
 
 
Sen bar det av nedför och det gick betydligt fortare
 
 
På slutet småsprang killarna för de var badsugna...
 
 
 
Efter badet bjöds det på jordgubbar och vaniljsås.
 
 
Kan varmt rekommendera er en tur upp till skrevan men ta med ätbart och att dricka!
 
Lördagkväll blev en lugn tillställning och jag somnade till och med i soffan och det tillhör INTE vanligheterna. Men först gjorde vi go´middag! Sushi!
 
Här under tillverkning
 
 
Makirullar väntar på att bli uppskurna
 
 
Och så här fina blev de!
 
 
 
Gjorde två stora fat och det var inte många kvar då hela familjen (minus mågämne som är på Ulvön) hade ätit sig mätta!
 
 
 
Sara drog sedan vidare till kompis och jag spelade spel med Sofia och Simon medans maken fortsatte att snickra. Och sedan somnade jag som sagt i soffan.....men nu är jag på G igen! Har precis regnat på ganska bra här men nu hoppas vi på bätttring! Har planer på innegöra men lite sol skadar ju inte!
 
Trevlig söndag på er!
 
 
 
 
 
 
Till top