annahallin

helt galet

Permalink3
Vilken galen kväll vi hade igår:) Men trevlig!

Dagen började med snöskottning för maken och mig, både på gården och nere på tjärn. Tre timmar senare var vi klar...puh...ett bra träningspass:)

Sedan började gästerna droppa in. Leifs födelsedag skulle firas i efterskott och vi hade bjudit in till middag och hockey!
Jag bjöd på trattkantarell-toast, köttgryta (gjord på ett nytt recept) pressad potatis och Sofias nybakade bröd. Och till dessert Chocolate chip cheesecake med nougat och hallon, som var fantastisk god!



Nöjda gäster i soffan då Modo vann!!!



Katterna Simba och Olle hamnade i paradiset...Simba i farfars knä och Olle i Helens.



Min fina storasyster ♥



Syster Jane med allehanda tjänster kom på besök, med dörren öppen blev det ett blodtryck! Men vad som hände bakom den stängda dörren vet ingen.....



Och vips så fick vi besök av Simone....otroligt söt liten flicka....





Så när alla gäster åkt tog vi ett snabbt beslut om att gå ut och kyla ned oss med kvällsfikat ute!





Söta Sara väntar på att korven ska bli färdig



Johan gör henne sällskap....de gillar och kramas de här två....eller inte....



Kan bara säga att sedan spårade det ur totalt, först den här idioten i oranga kallingar och rosa boa....



Och sedan den här fjollan med snusen under läppen och megamjuk handled....usch....



Tror vi glömmer det lite snabbt....

Lite kuriosa så här på söndagmorgon!
Under middagen kom vi in på en diskussion om toa-papper. Vi säljer Serlas toa papper för Simons hockeylag och vi har nog inte brytt oss så mkt om det är bra pris på det eller inte då det går till ett bra ändamål men på PLUS på tv hade de gjort någon test och kommit fram till att Serla var bästa köp...men vad vet jag? En av våra middagsgäster köper Granngårdens toa-balar och påstod att man fick mer för pengarna ang vikt och meter på rullen mm och jag kan inget om sånt. Men nu på morgonen tog nyfikenheten över för mig....så jag googla på de olika papperen och ......
Granngårdens papper är ca 5 meter längre på grund av att varje ark är några mm längre. Bådas märkena har samma antal ark på rullen och har två skikt. Granngårdens väger 20 gr mer per rulle. Men är drygt 4 kronor dyrare per rulle....häpp:) Serla är billigare:) Kan knappast vara värt att betala 4 kr per rulle för 2 mm längre ark? Bättre att låta KB få en slant istället! Onödigt vetande...men jag gillar inte att diskutera saker som jag inte vet något om....nu vet jag....

Ha en fin söndag, det ska jag ha med bungy-pump pass i Överhörnes och cirkelfys ikväll! Nu ska vi skruva upp toaskåp på toan!
#1 - - Mimmi:

Vilka sötingar!

#2 - - Mormor:

Vi är ju inte löjliga familjen för intet.puss

#3 - - Titti:

Hej vännen! Cheesecaken ser helt underbar ut =). När kommer du till Norge nästa gång? Kram

Till top