annahallin

utmaning

Permalink2
De som känner mig vet att jag gillar utmaningar. Av alla de slag, både privat och inom min proffession. Min senaste utmaning var jobbet i Norge, eller egentligen att jobba på hjärtintensiven som mitt senaste uppdrag har inneburit.
Nu har jag antaget en ny utmaning inom ett helt annat område. Skolsköterska! Sug på den......visste jag egentligen vad det innebar? Nej inte riktigt och jag inser att det långt ifrån handlar om vad jag är van vid. Många lagar att följa och otroligt många samtal av allehanda slag. Kunde inte för mitt liv tro att det fanns så många barn på ett och samma ställe som behöver resurser av olika de slag. Känns jättekul och verkligen en utmaning att ro detta iland!
Har nu gått bredvid Anki några dagar och ska fom v.13 arbeta heltid och ha Domsjö och Geneskolan. Återkommer om det!

Idag har jag förutom att ha gått inskolning även varit till Bjästa med hockeykillar, handlat och varit på MIK:s årsmöte. Imorgon är jag ledig! Då ska jag prio 1 åka skidor och sedan stryka, städa och fixa mat....om jag hinner innan jag ska ta mina två yngsta barn för att se på Modos sista hemmamatch med moster Mimmi:)

Nu godnatt och mina varma tankar till en familj här i Mo som har sonen svårt sjuk på IVA. Sofia som gått i samma klass som den här killen mår nog sämst i vår familj just nu...hur ska de då inte må i den drabbade familjen? Overkligt och svårt att sätta sig in i....om man ändå kunde göra nåt....

Kram ♥
#1 - - Mimmi:

Längtar till ikväll!

#2 - - Nilla:

Skolsköterska...det låter spännande. Men heltid! Det låter jobbigt ;o)

Lycka till! Kram

Till top