annahallin

Johan och Isabelle blir man och hustru

Allmänt Permalink3

Igår gifte sig Leifs systers äldsta dotter Isabelle med sin Johan, en av de absolut finaste vigslar jag varit med på.
Inte ett öga var torrt och vackrare brud får man leta efter....









Dagens överraskning var då Isabelle sjöng för Johan....helt fantastiskt och man kan bara buga. Vilken styrka att kunna genomföra detta och på vilket sätt sedan. Tror aldrig jag hört Isabelle sjunga så otroligt fint, kan det vara kärleken som lyfte henne?



Sedan togs de nygifta emot ute på kyrkbacken av Johans poliskollegor och sång av Notebene kören där Isabelle sjunger.



Fler som ville gratulera de nygifta...









Snyggaste killen i går (förutom brudgummen....) var helt klart Simon....



Medans brudparet fotografera sig minglade vi med lite dryck och tilltugg.





Sedan kom de äntligen i fin saaben!



Och festen kunde börja!
Otroligt många tal till brudparet ( tom Simon höll tal), och annat som, film, sketcher, och andra roliga inslag förgyllde kvällen. men det vi gjorde mest var att ÄTA!! Åsa och Helene hade överträffat sig själva med en buffe utan slut.





Honörsbordet....



Familjen Hallin:)



Paus mellan all mat...





Isabelles fina klänning....



Sedan var det dax för efterrättsbuffén där Sofia hade stått för en tredjedel av tillverkningen....







Ett paradis :)))

Här underhåller fam.Svensson



Jag och svägerskan, tillika brudens mor!



Kvällens fantastiska värdinna Malin tänder ljus.



Mina fina flickor ♥





Bröllopstårtan...eller tårtorna...



Sötnosarna ♥



Innan vi gjorde kväll smög jag upp och fota i brudkammaren...där Jennelie hade gjort jättefint!
Och ännu finare blev det nog då ljusen blev tända...



Efter bröllopstårtan och ännu fler tal och telegram var det dax för "dra åt helvete" maten, som var grillad korv med bröd. Mums!
Det enda vi kunde klaga på var att det var lite kallt på logen, men vi hade bunkrat med filtar (jag hade tagit dit 19 st) så trots allt gick det bra!

Avslutar på en bild på en otroligt vacker och drömmande nybliven brud.



Glad för att de ska heta Gripenrot båda två! Var nästan lite oroliga över att de skulle heta olika. Funkar ju det oxå, men jag tycker att det spelar ingen roll om man heter Gripenrot eller Svensson eller om man tar mannen eller kvinnans namn, bara man heter samma. Men det är ju vad JAG tycker, man får tycka annorlunda, men glad blev jag i allafall:)

Tack Isabelle och Johan för en fantastisk dag/kväll! Ni är så fina tillsammans och jag är stolt att få känna er ♥, önskar er all lycka i ert fortsatta äktenskap!

#1 - - Mimmi:

Sitter här och lipar IGEN!! Kul att se bröllopssängarna. Dom känns igen hahaha.

#2 - - Malin:

Men GUD så kul att få se bilderna! Ja utom den Leif knäppte på underskriven då. Vi hade ju lite annat fokus den dagen/kvällen, så det är ortoligt kul att få se era! Tack för trevligt sällskap! Kram Malin

#3 - - Åsa.S:

Tack för att du inte spelade in sången på familjen Svenssons under hållning och jag hoppas att du inte sparat den för att lite senare kunna ta fram den vid lämpligt tillfälle;)Tack för alla hjälp med städning dagen efter och hälsa till Sofia och tacka för hjälpen med den underbara efterrätts buffen! /Åsa

Till top