annahallin

Ahus hælsar

Allmänt Permalink3
Återvænder till Ahus denna svæng, jag trivdes bra på Radiumhospitalet men jag valde Ahus denna gång. Ganska hæftigt att jag kan bestæmma vart jag ska jobba, nær och hur længe....och hur mycket. Trivs med den løsningen alldelses førtræffligt bra:)

Har jobbat ganska intensivt sedan jag kom hit. Många vakter på lungeposten och neuvroposten på slagsidan. Två tunga poster men jag har haft det rætt bra:)

Idag ær det lørdag, jag jobbar med en duktig sykepleier som har bott i Sverige men nu bor i Norge. Vi går dubbelt båda två idag och jag tror vi får en bra dag idag:)
Vædret har varit vældigt varierande, det har regnat men det ær varmt. Spelar ju ingen større roll då man ændå bara jobbar.....

Hemma skiner solen idag och det ær hyfsat varmt har jag fått rapport från Sara om. Hon hade inga større planer idag men i morgon har hon fotbollsmatch. Det har Simon oxå, borta mot KB tror jag det var. Och på måndag har han hemmamatch och Sara ska døma.
Maken ska ta en tur ned till Alnøholmen och spela volleyboll med innebandykillarna och sedan blir det grillat och en och annan øl kan jag tænka mig......

Sofia har æntligen fått hem Johan från Sundsvall så hon åkte till Hornøn igårkvæll efter att ha jobbat på Mogår`n. Skønt med kørkort, nu behøver inte Johan køra till Moliden jæmt....fast jag kan tycka det var rætt OK, lite ego,. men då fick jag ju rå om dem rætt ofta.....fast jag unnar Agneta och Nisse det:)

Min dator har jag inte fått igång och dærav inga nya bilder, men jag har inte fotat nåt heller før den delen, så ni får hålla till godo med en bild från min førsta tur till Norge. Då jag jobbade i Sykkylven och tog en tur till Geiranger. Helt makaløst vackert.



Længtar hem...som vanligt. Men nu ær det næra, och sedan væntar fyra hærliga veckor. Fullbokade med jobb førvisso då vi har en vægg och en altan att snickra...(hi hi, visst låter det bra med "vi") och sedan ska lægenheten uppe fixas innan det blir inflyttning. Planerna ær att fixa sovrummet och toan så det går att bo dær. Sedan blir det TV-rummet och sist hallen och trappen. Kommer att bli jættefint:) Køket ær OK, det gjordes om før några år sedan bara. Jag skulle vilja lægga in nytt golv men vi får se hur det blir med det. Vi ær ju många som kan hjælpas åt så det ska nog bli bra. Sofia har ju redan tjyvstartat och målat dørrarna nere i hallen vita. Bara golvet och træpanelen upp kvar nu:)

Nej men hørrni! Kanske ska jobba lite oxå idag?
Ha det bæst idag <3
#1 - - Mimmi:

Alltid roligt med nytt och fräscht =)

#2 - - Anna:

Syftar du på bilden nu eller....;)

#3 - - fjällripan:

Den bilden är så otroligt fin, underbar natur!! Ha det bra :)

Till top