annahallin

Svammel

Allmänt Permalink2
Så hær på morgonkvisten nær øgonen ær trøtta, trøtta och den enda man vill ær att få lægga huvudet på kudden och soooova. Den som aldrig jobbat natt kan inte fatta vilken kænsla det ær att få krypa ned i sængen. Kænslan ær obeskrivbar!

Ja, då ær jag på plats igen då! På underbara Akershus Universitetssykehus. På grund av priserna fløg jag tidigt på måndagmorgon (9.50), bæstmågen kørde mig på flyget och jag var framme på Ahus 14.50. De ville ha mig på en kveldsvakt som børjar kl.15 men jag sa nej tack, det fick bli en nattvakt istællet och dærav ær jag inne i nattkøret!!
Inatt ær jag på S102, gastro. Vi ær mkt personal inatt så vi har vældigt lugnt. Jag och en dansk sjukskøterska (som jag inte fattar nåt av vad hon sæger) delar på 9 patienter. Lyx va? Ær annars van att ha 14 patienter sjælv!
Det verkar bli mkt nætter denna tur på Ahus. Slitsamt men å andra sidan genererar det mer pengar i lønekuvertet, så det ær bara att bita ihop!
Idag torsdag ær det bara 7 dagar kvar att arbeta:)) Vet av erfarenhet att det kommer att gå fort, men just nu kænns det som en evighet.

Som vanligt har vi ganska fullspæckat schema hemmavid. Jag åker hem næsta torsdag och på fredag blir det myskvæll med familjen. På lørdagen har vi bjudit Johans førældrar på middag och på søndag har vi æn så længe bara cirkelfys inbokat. Hoppas det kommer minimalt med snø då vi har "skottar"vecka på skolans isbana. Måndag och tisdag och eventuellt någon dag till blir det till att skriva projektplan. Simons sedvanliga træningar (hockey och innebandy) mån, tis tors rullar på och sedan det ær tandlækarbesøk och sjukhus besøk inbokade innan helgen tar vid och då ær det dax før hockeycup i Nyland før Simon. Då kommer mor och far hem från Kanarieøarna oxå! Alla i min familj reser just nu, først mor och far och en vecka senare drar Maria och Micke på kryssning i Karibien. Men vi har ju vårt att længta till efter sommaren!!

Just nu ligger væl alla mina ælsklingar och sover hemmavid ♥ Min minsta var superduktig igår då han bet ihop och åkte och simmade i Sjælevad trots att han inte ville. Hans førkylning børjar gå øver och han ska få fara på hockeytræningen idag:)
Sara var hemma igår med feber, inge førkyld, bara feber...konstigt. Hon ær mkt "småsjuk", lite førkyld hær och lite feber hær. Sofia har precis varit førkyld men det har gått øver och hon trænade i tisdags. Hon ær så sugen på att børja løptræna, men mor har sagt nej, ...men kanske snart!!
Hon hade kørlektion igår, just nu ær det att starta i backe som trænas.
Killarnas (Johan och Leif) onsdagshøjdpunkt, innebandy, blev naturligtvis av och de var riktigt duktiga och kom hem i någotsådær tid så stackars Sofia slapp somna i soffan i væntan på att de ska komma hem och fika innan sænggåendet.

Verkar annars bli en lugn helg før familjen hemmavid. Vad jag vet så har Simon ingen hockey match och det ær ju inte så vanligt! Men slutspelserien før U11 børjar inte førræn næsta helg.

Nej, nu får det ræcka med svammel. Hittande denna bild med mina søtnosar ♥ från julen 2009 tror jag. Sofia har lugg! Nej det måste vara 2008??? Eller? Fina ær dom iaf!!!

.

Ska førsøka hålla mig vaken i tre timmar till...ønska mig lycka till!
#1 - - Mimmi:

Nu får du sova! =)

#2 - - Sofia:

Ja det är 2008 moch jag tycker INTE om den bilden på mig. Men mina syskon gillar jag :)

Till top