annahallin

lycka

Allmänt Permalink5

I vår familj har Leif ansvar för potatislandet och jag för den andra delen i trädgårdslandet där sallad och morötter växer. I år har Leif lyckats med något konstigt....stora växter har brett ut sig och åsikterna om vad det är går verkligen isär....gurka, squasch, pumpa? Ja, vad är det egentligen?



Gula stora blommor och växterna är som jordgubbsplantor, det vill säga att en planta brer ut sig och förgrenar sig enormt. Vi misstänker att fröna kommer från komposten....som Leif gödslar med...



Vet inte om vi kommer att få svar på denna gåta...men om någon känner igen sig så....

Och varför står det LYCKA som överskrift idag då? Jo, familjen är fulltalig igen! Sofia har kommit hem solbränd och fin! Känns bra att få snusa lite på henne då jag åker på jobb imorgon bitti! Japp, Oslo igen!



Johan hämtade fyra trötta brudar i Umeå ikväll och vi hade lite mys innan vi alla kröp i säng!

Mot Norge!!! Hörs!!

#1 - - Mimmi:

Ser ut som squash... Skönt att Sofia är hemma igen =))

#2 - - Agnetha:

Va skönt att våran gojänta är hemma igen. :)

Börjar fundera om det kanske kan vara zucchini som Leif har lyckats odla. Kramar till hela familjen.

#3 - - Malin Pettersson:

Det är garanterat squash, Susanne har likadana i lilla Mosjön, kul!

#4 - - isabelle:

jag håller med de andra, det är zucchini. Mormor Ruth har exakt sånna också, och det är zucchini. Men jag har faktiskt aldrig sett gula förut, det är först iår när mormor odlade som jag såg att det fanns gula också. Kul med en extra odling på köpet.

#5 - - Anna:

Hm....ja vad säger man. Det kanske är zucchini ändå eller squash för det är väl samma sak? Men igår då ovannämda Ruth, min svärmor var och titta sa hon att det inte var det....? Hon trodde på pumpa...ja jag vet rakt inte jag....

Till top