annahallin

Heja MoDo

Allmänt Permalink1
Vilken fantastisk dag det var i söndags. Strålande sol, en kanonfin höstdag! men vad hjälpte det mig? Jag fick hålla mig inne och packa och fixa inför avresan till Norge.

Sara åkte på säsongens sista match mot Långsele som de förlorade med 1-0. Simon drog till Albin och Sofia övningskörde först till Kvantum där vi handlade och sen till flyget för att släppa av mig.
Kändes motigt som vanligt men eftersom Anita från Luleå ska vara i Oslo samma period och bo i samma hus så kändes det lite bättre:))

Kom fram rätt sent på söndagkväll och började tidig måndagmorgon!

Idag tisdag är både Anita och jag lediga ikväll. Vi har promenerat i det vackra vädret och sedan har jag varit osocial och sett på hockeyn som jag köpt hem på datorn (Luleåvinst)



Anita som jag bor med är från Luleå.....behöver jag säga nå mer...ska snart gå ner till henne....:(

En kall öl som tröst blev det oxå...



Vilken sorglig match...bra hockey men lite utdelning:(
Härmisarna hemma tog sig oxå en öl...eller två...(Johan och Leif)...jag tycker att hockeyreglerna hos Hallins ändras hela tiden. Förr var det en Jäger då Modo gjorde mål.....nu vet jag inte alls vad som gäller.

Annars händer det väl inte så mkt.....Sofia och Sara hjälptes åt med middagen. Ett nytt recept, majssoppa som de sa var jättegod.
Leif ska vara ledig tre dagar och ska få hjälp av Johan att riva brädorna på vägg nr 4 som nu är påbörjad:)) heja, heja!!

Idag fick Leif ett telefonsamtal från en av KB-tränarna om att Modo ska starta upp en träning för killar född -01. De ska försöka fånga upp de killar som är "hungriga" på hockey och ska försöka hålla intresset uppe. Simon var en av de fyra som de valt från KB och jag kände nog inte direkt att det var helt klart att Simon skulle vara med då jag pratade med Leif idag.
Tycker det är på tok för tidigt att gallras ut redan nu. Men jag vet inte detaljerna kring upplägget så det kan ju vara nåt bra oxå.

Simon blev hur som helst taggad och ville absolut prova. Han var helt på det klara att det bara var ett prov och att han kanske inte skulle få fortsätta.
Får nu bara hoppas att det inte dödar intresset istället....

Imorgon har jag inget jobb bokat så har jag tur får jag sovmorgon:)

Natti natti
#1 - - Mimmi:

Bra med arbetslösa mågar =))

Till top