annahallin

Premiär...

Allmänt Permalink1
...för årets första julmat! Sofia och jag mumsade i oss en jultallrik på Rättargården i går kväll! Mo Samhällsförening bjöd alla bagerskor som bakat till Modo museumets café. Sofia var där i egenskap av bagerska och jag som representant för styrelsen.

Sofia var lätt yngst av alla...



Richard Sångkock stod för maten som fick med beröm godkänt!



Hem i kylan för att heja på maken som rensade avlopp i köket....usch och fy. Jag ägnade mig åt att betala räkningar istället.

Helgens sista dag var en seeeg historia. Sofia och Johan fastnade i soffan och spred denna känsla vidare till mig (alltid bra att skylla på nån) så jag fick aldrig riktigt fart på adventsstöket. Men jag gick ut och hjälpte maken att skotta tjärn så att sonen kunde ägna 2 timmar på den i kylan...brrr...(uppvärmning inför kvällens match mot Järved)

 

Sedan fick vi upp lite belysning ute....men jag var in och värmde mig måååånga gånger.
Leif var inte så glad på svärfar då han tog upp julbelysningen vi fått ärva från Finna...ha ha....sladdtrassel är det värsta maken vet. men nu sitter den i granen:)))



Efter middagen drog jag, Simon och Sara till Bjästa för att se Simon spela mot Järved. För första gången med sitt riktiga lag denna säsong, U10-laget. Förlust med 5-6, inte en rättvis sådan, men men. På torsdag är det U10  match mot Svedjeholmen och på lördag U11 match mot Järved. Tur man gillar att köra bil och gillar att titta på hockey:))

Idag tisdag är det pluggning som står på dagordningen och kanske varvat med lite julstök, sedan hockeyträning såklart! Någon promenad vet jag inte om det blir idag...igår trotsade jag kylan och då var det inte lika kallt som idag....det får gärna vara kallt, men inte så här kallt....vill kunna vara ute!

Nej, nu blir det att krypa in i den kvantitativa världen....blääää.
#1 - - Mimmi:

Längtar faktiskt efter lite julmat =)

Till top