annahallin

ljuvligheters ljuvlighet

Allmänt Permalink5
Efter en tuff period i Norge väntar en låååång och välbehövlig ledighet!
Jag har harvat runt på Ahus alla olika sengeposter samt varit ganska många vakter på postop där jag trivs som fisken i vattnet:)
Har även denna gång bott med Anita, men vi har inte träffats alls nästan denna gång, vi har gått om varandra helt....:(
Här är en bild från lördagkvällen då Catrin och Anita var ledig och jag skulle jobba natt, så vi hann med att mysa liiite.



För att kunna veta vem som jobbat natt, vem som har sovmorgon....osv...har vi ett eget system. Så här kan det se ut på Dr Kolbeis vei 27 där fem st syrror huserade tillsammans.



Alla som är här fokuserar på att jobba och det är skönt, men när vi är lediga vill vi gärna ha lite familjekänsla och umgås med varandra lite lagomt och kravlöst. Vissa går man mer ihop med och vissa vill man mest undvika. Jag och Anita funkar superbra och jag har några andra godingar som jag bevarat i mitt hjärta som Gun, Linda, Anette .....och denna gång träffade jag Catrin från Uppsala som jag gärna träffar igen! Sedan har man väl träffat 40-talet som gått obemärkt förbi.....och det är ju precis så här livet är.....

På Arlanda har de julpyntat på Sky City.....mitt andra hem känns det som....



Nähä...såg inte ni julpyntet heller??? Modernt ska det va!

På Olles på Arlanda visade de Modo-Timrå och jag tog snabbt in ett glas vin för att orka med och se eländet...eller...jag hade nog redan beställt vinet då jag upptäckte vilken match de visade och blev glad att jag hade vinet;)

På Gideå Flygplats väntade mina goa föräldrar som tagit "ledigt" i flyttbestyren och skjutsade mig till Kvantum där Sofia väntade. Maken slöt upp lite senare och vi handlade tillsammans innan vi åkte på Resecentrum och inhandlade sushi!! Martin!! Vart var du???
Stackars Jennelie som skulle åka hem med oss fick stå ute kylan och vänta i 20 min tack vare att Leif inte förstod att han skulle hämta henne medan vi var inne och köpte sushin.
Sushin var i alla fall jättegod :))) Det blir garanterat fler gånger!



Mammas fina flickor ♥



Känner en stor oro i magen då jag idag varit med om något som jag inte varit med om på länge länge....jag fick blommor av maken och sa att jag var välkommen hem??? Hmmmm......lite lurt är det allt....
Men blommorna var fina ♥



Nu ska vi mysa i soffan med hyrd film på telia, Ensam Hemma 3 och popcorne. Hoppas jag kan hålla mig vaken...

Imorgon ska jag, Simon och Sara åka till Härnösand. Simon har hockeymatch med U11 kl 13.30 på Högslätten. Sedan hoppas jag att jag ska hinna göra lite advent. Sofia blir hemma och pluggar och sen ska hon jobba, och Leif har jour!

Nu soffan!!

Ha de!
#1 - - Mimmi:

Stackars Leif hahaha Han fick en kram av mig i torsdags när han hälsade på mig i mitt nya kontor.

#2 - - Linda:

Hej!

Vet ju inte om det är mig du menar som Linda i inlägget? men du har iaf gjort ett avtryck i mitt liv då vi jobbade och bodde tillsammans. Det är ju som du skriver inte alla som lämnar avtryck. Vi har ju en mycket speciell/tråkig upplevelse ihop som verkligen inte gått obemärkt förbi mitt liv. När man tänker på den händelsen inser man verkligen hur lyckligt lottad man är.

Brukar följa dina inlägg och faktiskt längtar jag också att åka ut på jobb. Men som livet ser ut nu med en tre månader liten tjej ser livet helt annat ut, på ett positivt sätt. Ha de bra och hör av er om ni har vägarna förbi.

Linda

#3 - - Linda:

Hej!

Vet ju inte om det är mig du menar som Linda i inlägget? men du har iaf gjort ett avtryck i mitt liv då vi jobbade och bodde tillsammans. Det är ju som du skriver inte alla som lämnar avtryck. Vi har ju en mycket speciell/tråkig upplevelse ihop som verkligen inte gått obemärkt förbi mitt liv. När man tänker på den händelsen inser man verkligen hur lyckligt lottad man är.

Brukar följa dina inlägg och faktiskt längtar jag också att åka ut på jobb. Men som livet ser ut nu med en tre månader liten tjej ser livet helt annat ut, på ett positivt sätt. Ha de bra och hör av er om ni har vägarna förbi.

Linda

#4 - - Linda:

oj kom visst iväg två gånger...

#5 - - Anna:

Men klart det var du Linda! Vad mys med en liten flicka!! Grattis! Vi åker till Åre 16-19/12, hoppas vi kan synka upp eller ned resan med ett besök hos er!! Kramen!

Till top