annahallin

nackkrage på.....

Allmänt Permalink4
Igår blev det inte mycké gjort....och inte idag heller....

Igår väntade jag mest på att det skulle sluta regna....men tji.....så jag åkte lite tidigare än tänkt in till stan och vilken tur!! Sofia ringde då jag svängde ut på E4:an och sa att de slutat tidigare! Mötte upp med henne och Maria inne på gallerian där vi kolla in lite affärer och tog en fika på Blåbär innan Maria skulle med sin buss till Bredbyn och jag och prinsessan drog på soffprovarrunda:) 
Det resulterade i denna soffa som vi nu längtar till att få hemlevererad....





När jag kröp upp i soffan och sa till Sofia att hon och jag skulle mysa i den sa hon ...njaa...-jag hade tänkt mig en mysig kille...??????.......Simon.....;).....jaha....

Vi blev lite sena hem då det blev beställning av en soffa och vi fick skynda oss med middagen, en jättegod lax som vi hitta på Pernilla Wahlgrens blogg.

Till fyra laxfileér tar du 1/2 dl balsamvinäger och 1/2 dl honung som du hettar upp i en panna, häll över laxen , krydda, in i ugnen. Till det åt vi pärern, sallad och creme fraiche med örtkryddor....MUMS!...och enkelt!

Men trots enkel mat så tröt tiden då Sara hade träning i Mellansel och jag skulle köra samtidigt som jag skulle vara på möte på Rättargården inför Mo historiska marknad (boka in 5/9)...så jag blev sen till mötet som jag måste lämna tidigare då vi hade crosstraining nr:2, i regn....men med bra uppslutning ändå...8 st!! Kändes betydligt bättre denna gång med flåset..men tyvärr inte med min f-b nacke.
Om man logiskt tänker så är det ju inte så konstigt att det blir sämre då man springer och trycker ihop diskarna....armen domnade helt bort och jag blev jätteillamående...skiiiiit! Ifjol så spökade höften av och till hela sommaren och nu ska det var detta????  Ja, ja...det kunde vart värre....mycket värre...trösten var en jättegod fruktsallad som Sofia hade gjort med färska gubbar:)

Idag fredag har jag än en gång väntat på att regnet skulle ge sig, men än en gång har jag fått ge mig. Har tragglat mig igenom dagen ändå med tvätt, städning, sopkörning och annat diverse göra. Avslutade med en promenad där jag mötte upp maken som kom från jobbet och då hittade jag detta bevis på att sommaren knackar på dörren....




Annars har nacken och armen blivit sämre och efter samtal med "min" doktor så ordinerade hon nackkrage och remiss på CT/MR av nacken, med stark misstanke om diskbråck.....men som sagt....det kunde varit värre....tänker göra allt för att undvika operation!!



Nu väntar vi hem prinsessan, vi har ätit gott, Sara och Leif har grillat och nu har vi sett Så ska det låta och nu ser vi New Moon....imorgon ska vi på skolan och ha städdag....jag får väl gå omkring och vara snygg jag......

Pöss och natti natti!!
#1 - - Hanna L:

Är soffan från Unika Hem? :) jag & mattias har precis en sån där soffa som du visar på bilden, och den är från unika hem! en riktigt bra soffa!

#2 - - Malin Pettersson:

Men Anna, jag önskar bort dina nackbesvär från Domsjö till Moliden och håller tummarna att det försvinner. Annars får du önska dig i morsdagspresent att barnen "pimpar" upp nackkragen med lite bling bling!

#3 - - Anna:

Hanna! Soffan är köpt på MIO och heter Dover....

Ha ha..Malin...ska tipsa barnen om att piffa till kragen...vem vet? Kanske blir hetaste modet??

#4 - - Mimmi:

Snygg soffa hittade en liknande på Boom.

Till top