annahallin

Lördag i mo

Allmänt Permalink1
Uppe med tuppen för att skicka Sara på körkortskort för moppe som hon fyller i juli.....och sedan dra till Moskolan för obligatorisk skoldag! En LÖRDAG......och för att städa skolgården och putsa fönster? Sänker de kommunalskatten nu kanske ??



Vi krattade och fejade....



Lite roligt hade vi oxå.....här letar Lena efter lökar....



Eva hade gjort jättegod mat som vi mumsa och åt...





Jag bidrog väl inte så mycket med jobb, då jag var justerad och ville vila min nacke och armar så mycket det går....
Men vi gick tipsrunda och Simon jagade godis då det var godisregn....

Hem till kära huset för att se vad Sofia pysslade med.....hon pluggade, fixa med kort, rakade ben......jag gick och la mig....helt döslut....av ingenting. Släpade mig upp och fixa lite med tvätten och saften som jag  kokade igår innan jag och Sofia tog en prommis med M.

Vi gick skortsjö runt och de hade släppt ut kossorna på sommarbete så jag povade min nya telefon...



Solen ville titta fram så jag tog ett glas vin från flaskan som Sofia köpte i Frankrike (jättegott) ute i solen:) och maken kom hem efter att ha varit i Hållen och kapat ved och tog sig an vår bil som blivit rätt smutsig...?

Till middag gjjorde vi ännu ett recept från Pernilla Wahlgrens blogg. Idag blev det fyllda kycklingfileér med spenat, mozarella, pesto och tomat. Till det pasta och god sallad!



Hela familjen samlad! Mys <3



kolla in fötterna under bordet.....på bilden ovan...



Nu har vi sett Sommaren med Göran och ätit jättegod paj med rabarber och hallon som Sofia gjort. Jennelie kom oxå och skrattade och mumsa med oss. Nu ser vi på röstningen på den där musiktävlingen som är i Oslo....vi får väl se vem som vinner imorgon....jag har inte lyssnat på alla bidrag men måste säga att Belgien är min favorit med "me and my guitar"...

Sov gott!!
#1 - - Mimmi:

Trots verken så verkar ni haft en bra dag. Kram

Till top