annahallin

Resklara?

Allmänt Permalink4
Det är onsdag.....ikväll bär det av med bil genom natten till Arlanda för vidare transport till sol och värme...

Veckan har genomsyrats av packning och diverse andra göromål.

Måndag var en lugn dag med promenad, tvättning, och på kvällen besök av rörmokaren (nya badrummet på G). Simon var på innebandyträning och Sara följde Dessiré hem efter skolan. Sofia var till Frida och uppvakta henne i efterskott på födelsedagen med tjejerna.....

Tisdagen fortsatte med packning, strykning, rakning av vinterpälsen och fixa tånaglarna inför debuten av sol....
Efter lunchen blev det styckning av sista oxen i Hållen. Hade tänkt föreviga detta historiska ögonblick med ett kort..men klant-Anna hade glömt att ladda batteriet....trodde jag...fick tydligen till en mindre bra bild som fångade svärmor, svärfar och svägerskan i full gång



Fixa middagen med hjälp av Sofia innan jag skjutsade Simon till Knasiga Kojan för avslutning med hockeylaget, och sedan hem för att äta (supergod laxsås till pasta från syrrans blogg) och packetera köttfärs...som jag inte hann färdigt för jag skulle på cirkelfysen....men som tur var så tog ungdomarna över och gjorde det färdigt:)) TACK,TACK!!
Sedan blev det packning för hela slanten med en paus för semla och kaffe.

En paus till blev det då vi skjutsade hem Per till Bredbyn som tillbringade kvällen här...turturduvorna ville såklart snusa på varandra in i det sista...2,5 vecka till nästa gång är ju länge då man är nykär...
Sedan fortsatte jag och maken att plocka fram diverse nödvändiga prylar inför semestern...



Nu ska allt ner i väskor!! Bara att hugga i!!

Jag ska till stan och färga och plocka brynen och handla lite matsäcksmat idag oxå...
Simon får gå hem själv med två kompisar efter skolan, men mormor och morfar möter upp hemma då mormor ska klippa sig

Nu är det nära....känns overkligt men ska onekligen bli skööööönt:)

Tror inte det kommer att bli så mkt bloggning....beror på närheten till datorer....

Ha en trevlig Påskhelg alla vänner!!
#1 - - Katta:

Glad Påsk! Önskar er alla en riktigt härlig semester i värmen!

Kram

#2 - - Mimmi:

Pyssel in i det sista.

#3 - - Nilla:

Ha en riktigt skön semester, och bara njuuuuut!!!! Själv ska jag försöka kurera mig. Har åkt på ännu en förkylning. Och den blev ju inte bättre av att jag har jobbat tre nätter. Dumt, ja jag vet. Och nu får jag lida för det.

Kram

#4 - - carola:

Glad påsk själv!! Ha en helt underbar resa och njuuut ordentligt...fast det tvivlar jag på att ni inte gör....=))) Kram

Till top