annahallin

Fotboll och sol och bröllopsdag

Allmänt Permalink1
Riktigt feberfri var inte Simon i går måndag (37.4) men för husfridens skull fick han åka på fotbollskolan med Alvedon och hostmedicin....ibland får man göra undantag....
Han har haft två bra dagar där och imorgon ska de åka på Mellanselsbadet efter lunch. Det brukar vara ett populärt inslag och vi får hoppas på bra väder...

Här hemma har det tvättats och grejats, och Sofia och Sara har hjälpts åt med att rensa ogräs i trädgårdslandet. Idag har jag varit på besiktning hos tant doktorn och proverna säger att jag mår toppen och det stämmer faktiskt:)) Sen jag började i Norge har jag aldrig mått så bra som jag gör nu, helt fantastiskt!
Sara följde med för att skriva för Moppekortet men körde på första försöket....trist. Tillsammans åkte vi och handlade innan vi återvände till Moliden. Sofia och Sara tog en löprunda i värmen och jag förberedde middagen, färsk pasta med salami/skinka/bacon sås. Till det, sallad från trädgårdslandet.

Idag gratulerar vi Leifs syster Helén och hennes man Peter sedan 25 år på deras bröllopsdag, bra kämpat ♥



Dagen till ära bjöds det på goda tårtor och kaffe...



Sofia övningskörde och vi tog en extratur på hemvägen, hon gör framsteg:)
Sen blev det strykning framför TV:n, Spanien-Portugal medans maken oljade in broarna som jag rengjort idag!
Nu har jag blivit serverad ett glas rött av storälsklingen och ser fram emot att lägga huvudet på kudden då jag varit vaken sedan 04.....måste vara fullmåne just nu.....

Godnatt!
#1 - - Nilla:

Ni ser ut att ha det bra där uppe i norr. Är du ledig över sommaren, eller ska du iväg på "tur". Så skönt att du mår bra och att gossen har kryat på sig också. Ha det gott.

Kram

Till top