annahallin

Sista dagen

Allmänt Permalink3
Sov ut idag till 10, ingen telefon som ringt och väckt en för att säga att man fått jobb idag. Har aldrig varit med om liknande....här i Ahus brukar passen rasa över en och nu har jag haft två dagar utan jobb....trist trist...
Tittade ut genom fönstret och upptäckte ett fantastiskt väder så det var bara att ge sig ut på en promenad! Hittade en runda som gick parellelt med ett skidspår, spåret går ut över lägdor, helt fantastikst och jag blev så sjuk på att åka!! Var ute i en timme, -5 grader och sol....humöret blev lite bättre.



Under promenaden ringer min konsult och erbjuder jobb på ortopeden ikväll...JA!! 10 minuter senare ringer han och avbokar....suuurt! Men jag får tre timmar betalt iaf...

Irrar ner till en skola på min promenad, alla verkade åka skidor....såg så härligt ut...



Nu väntar bok, dator och lite TV för att få tiden att gå...frustrerande då jag skulle kunnat åka hem redan igår eller idag...men sånt går tyvärr inte att planera. har jag tur så kan det dyka upp en nattvakt (passen kallas vakter här i Norge)...men det tror jag inte...
Sötaste Sofia tyckte jag skulle se det som en "semesterdag" innan jag kom hem...;)...kanske behövs...ibland är livet tuffare hemma utan jobb än här med jobb...

Följer ju som bekant lite andra bloggar och Vimmelmamman hade idag lagt ut Ted Gärdestads låt "För Kärlekens Skull", lyssnade med helt andra "ögon/öron" idag....sjukt bra låt och vilket budskap!! Lyssna och njut ni oxå!!

#1 - - Åsa Lind.:

Vad du gör det bra som läser dessa bloggar om cancersjuka...jag undviker dessa för att jag blir sååå ledsen. Härligt väder du har där borta, snart fredag!!! Härligt, hoppas din hemresa går bra. Kram.

#2 - - Sofia:

Håller med, riktigt bra låt. Ses snart!Pussar.

#3 - - Mimmi:

Nu är det nära....

Till top