annahallin

Rikshospitalet i Oslo!

Allmänt Permalink0
Jora...tisdagen erbjöd jobb på Hjärtövervakningen som behövde extrapersonal då de hade knökfullt, t.o.m patienter i korridoren, vilket inte är ovanligt på vanliga avdelningar men här behöver de kopplas till en skärm för att övervakas och det går dåligt i korridoren....
Det som är bra med denna avdelning är att det är hög bemanning och man behöver sällan ha fler än 4 patiener på en kväll. Jag hade tre men tillslut bara två då jag kunde styra över en patient till hjärtavdelningen.
En patient var en kille född -79, som haft en hjärtinfarkt!!!!! I tillägg ska väl nämnas att han var inte frisk sen tidigare...föddes med en muskeldystrofi, sitter i rullstol och har ingen kraft i armar och ben, kan kanppt hålla upp huvudet själv....
Men vilken fantastisk  kille!! Vilken kärlek till livet...svårt att beskriva..måste upplevas. Hans mor och far kom upp på kvällen med hans privata rullstol och när jag klev in på rummet så kände man vilken värme, glädje och kärlek det fanns i rummet. Tror att många som jobbar inom vården kan känna igen sig i det jag beskriver....helt underbara människor var det och man ville inte lämna rummet, vi hade så mysigt och trevligt. Senare kom hans tvillingsystrar oxå..lika fina var de:)

Idag lämnade jag Ahus....



För att ta buss och spårvagn in till Oslo....till...



Här har jag jobbat på Öron/Näsa/Hals....herregud...nu måste jag väl snart ha gått igenom hela kroppen på min resa genom Norge....
Mycket cancer var det och det gillar ju jag, så lite hemma kände jag mig....men helt nytt sjukhus, avdelning, personal och rutiner, börjar bli tröttsamt.... Resan tog ca 50 min enkel väg och nu börjar jag vara lite trött eftersom jag fick kliva upp lite extra tidigt idag....
Fint sjukhus, byggt 2002, jag brände av lite bilder från luftgången som går over centralhallen...



Nu är jag hemma, ska snart skypa med familjen...har redan chattat med Sofia♥ och syster♥ en sväng.
Sara♥ är på fotbollsträning och Leif♥ skulle skotta lite snö...... det blev ingen hockeyträning för Simon♥  idag men han har varit i skolan för första gången sedan han blev sjuk i torsdags.

Nu ska jag gå ner och fixa mig nåt att äta (utbudet är inte så stort)...lite TV, skypa med familjen och sen GO´NATT!!
En dag kvar:)))))
Till top