annahallin

julafton 2010

Allmänt Permalink1
Ännu en julafton till ända....ifjol var jag i Norge Stavanger och jobbade, men i år valde jag att ta långledigt...och ångrar mig inte en sekund. En av de bästa jular på länge hade vi hos älskade mor och far!

Julaftons morgon började med mysfrukost med hela familjen, och för första gången var vi sex vid julaftonsfrukosten då Johan kom och mös med oss  på "skrapdagen". Sedan begav vi oss till kyrkan för det traditionella julspelet i Mo Kyrka. Efter lite pyssel med Johans bil som ville trilskas vid -29 graders kyla gick färden till stan där vi skulle fira julen på Ängsgatan. Johan fortsatte mot Hornön för julfirande med sin familj.

Mammas julmat....mmmm....och vi började med en massa hemlagad sill och strömming, rökt och gravad lax, och lite annat smått och gott till lunch!



Sedan blev det kaffe, glögg och godis, närmare 15 olika sorters godis fick jag det till...



Tycker att jag har en rätt okej familj....♥



I väntan på tomten spelade vi lite spel....ska inte säga vem som vann flest gånger *host*...



Lite mys hann vi med oxå...





Mer god mat (lutfisk, dopp i gryta, jansson och omelette mm) och Kalle Anka såklart och sen......kvällens höjdpunkt :))))



Konstigt...men det var bara Simon som fick klappar av tomten......???

David verkar nöjd och glad:))



Vår trogna chaufför Johan körde hem Nordlings i omgångar och fick med sig Sofia ut på Hornön sista svängen....medan vi övriga spelade en 31 och klockan hann bli 02 innan vi kröp i säng...

Avslutar med en bild på det härliga gänget som gjorde dagen/kvällen så himla toppenfin ♥!



#1 - - Mimmi:

=))))))))))))))))))

Till top